mag een gemeente foto van je nemen

hallo de gemeente neemt foto van mensen die op een vakantie park verblijven dit om bewijs te krijgen tegen permanente bewoning mag dit en hoe kan ik dit tegen houden ik vind namelijk dat mijn recht woord geschonden door middel van het nemen van de foto van personen vervoersmiddelen grt ronald

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe denken ze met een foto bewijs te hebben? Dan mogen ze elke dag wel gaan fotograferen om sluitend bewijs te hebben.

Antwoorden (2)

Als de gemeente redenen heeft om mensen te verdenken van permanente bewoning terwijl dit niet is toegestaan, dan denk ik dat je eerst eens bij de gemeente bezwaar moet maken. Of kijk of jouw gemeente een ombudsman heeft die je kan adviseren, of anders een Juridisch Loket in de stad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto's maken op de openbare weg mag. Dat mag van personen, gebouwen, vervoersmiddelen en alles wat zich op de openbare gelegenheid bevind.
Als ze het doen op de camping zelf kan de eigenaar er iets tegen doen door bv een bord op te hangen: verboden te fotograferen.
Handig is dat natuurlijk niet want dan mag NIEMAND meer fotograferen op de camping.
Zelf kun je er niets tegen doen, tenzij het verboden is zoals hiervoor benoemd.