Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

DSK moest ook nog eens 5 miljoen dollar inleveren in de USA. Een Insurance bond. Wat is dat en waarom moest dat?

Los van die 1 miljoen borg dus....
Zie: http://www.europeanvoice.com/article/2011/may/strauss-kahn-granted-bail/71141.aspx

Picture for question
escape
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die 5 miljoen is een voorwaardelijke borg waarvoor een borgstelling is verleend. Zou hij het land uitvluchten kan deze 5 miljoen direct geïncasseerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is die miljoen toch ook? kunnen ze net zo goed 6 miljoen vragen. Maakt hen toch niet waar hij die vandaan haalt?
escape
12 jaar geleden
@hugh: Dat vroeg ik me dus ook af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil met de 1 mln is dat die werkelijk moet zijn betaald ("de poen moet binnen zijn"), die 5 mln is pas opeisbaar bij vluchten.

Andere antwoorden (1)

Goede vraag, heb even gegoogled en het lijkt erop dat het een levensverzekering is. (link naar eng. definitie als bron)

Maar ja een levensverzekering? Kan hem dat wat schelen als hij dood is? Misschien heeft het nadelige gevolgen voor zijn nabestaanden maar het blijft nog even speculatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook zijn dat ze eigenlijk 6 mil aan bail vragen maar dat hij niet meer heeft dan 1. Ik blijf geintrigeerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding