Kan ik, alleenstaande moeder, een paar maanden weg terwijl de kids met vader in huurwoning blijven? Geeft dat problemen met verhuurder of gemeente?

Ik woon alleen met mijn kinderen. Nu is er iets gebeurd in mijn familie waardoor ik een periode weg moet. ik wil mijn kinderen thuis laten onder de hoede van hun vader. Deze staat niet bij het huurcontract.

alvast bedankt voor uw reactie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Dat is geen probleem. Als je maar zorgt dat de vader de kinderen goed verzorgd.
ronron1212
12 jaar geleden
De kans bestaat dat de Woningcorporatie dan gaat roepen dat je de boel illegaal aan het onderverhuren bent. Ook zijn er huurcontracten die stellen dat je moet melden als iemand komt inwonen, waarbij de grens tussen "logeren" en "inwonen" vaak vaag is.

Maar als er iets dringends in de familie gebeurd is waarvoor je weg MOET en de kinderen blijven in het huis met een verzorger, dan heeft de Woningcorporatie weinig om moeilijk over te doen.

In het onvoorstelbare geval dat ze wél moeilijk willen doen, ben ik benieuwd of ze een rechter zouden vinden die een alleenstaande moeder zou bestraffen omdat ze probeert er voor haar -hele- familie te zijn.

Ik acht de kans dat de corporatie moeilijk doet overigens miniem. Over het algemeen zitten daar veel mensen die uit de "zachte" sector komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maak je geen zorgen. ik neem aan dat je geen maanden wegblijft. Alles blijft zoals het is. De vader kan gewoon bij jou thuis op de kinderen passen. Voor de kinderen is dit een goede oplossing. Zij hoeven niet ergens te gaan logeren. Maak wel goede afspraken met de vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de kids niet bij de vader staan ingeschreven, valt dit toch gewoon onder 'logeren'.
Mocht de vader toch problemen krijgen, zorg dan dat hij wat papieren in huis heeft waaruit blijkt waar jij bent, wanneer je terug komt en dat de kids dan weer terug naar huis gaan.
Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de huur keurig opvrijd wordt betaald en uw ex geen overlast veroorzaakt is er niets aan de hand.

Wel zult u in overleg moeten treden met de uitkerende instantie. Best u sollicitatie plichtig? Dient u maandelijks te informeren over uw situatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je ervan uit dat deze moeder een uitkering heeft, daarvan staat niets in de vraag.
Of is dit het vooroordeel ' een alleenstaande moeder, die zal wel in de bijstand zitten '
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe groot acht je de kans dat je met een betaalde baan een aantal maanden weg kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onbetaald verlof