Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel wetten verdwijnen er per jaar?

Er komen jaarlijks nieuwe wetten bij, maar vaak ook ter vervanging van oude wetten, of meerdere wetten die in één nieuwe wet worden opgenomen, ik ben benieuwd hoeveel wetten er jaarlijks 'verdwijnen'!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
769

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heel vaak zal een wet niet verdwijnen per jaar. Maar het is natuurlijk wel zo dat het recht in beweging is. Als er iets verandert in de maatschappij moet dat uiteindelijk ook in de wet komen te staan, al is dat natuurlijk wel met vertraging. Neem bijvoorbeeld de komst van het internet. Ook geldt daarbij natuurlijk dat af en toe artikelen in een wet niet meer bij de huidige maatschappij horen, en die kunnen dan vervallen. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat een artikel anders wordt gebruikt dan bedoeld was en dat een artikel daarom vervalt. Zo ging dat bijvoorbeeld met de flitsscheiding: http://www.advocatenvinder.nl/pages/rechtsgebieden/personen-en-familierecht/flitsscheiding.html. Hoe vaak er precies artikelen vervallen per jaar wisselt denk ik enorm, en daar durf ik dus niet echt antwoord op te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding