Als werkleider niet volgende de belangrijkste aanpassingen punten van de UWV Herindicatie periodiek,zijn ze schuldig en krijgen we vergoeding?

Mag ik zo door werken volgens werkleider?
Ik heb een UWV Herindicatie periodiek brief ontvangt,bij punt 2. Aanpassing om te kunnen werken.

De belangrijkste aanpassingen zijn:

Niet zwaar tillen of dragen.
Schroefbewegingen maken met hand en arm vermijden.
Werken in een schone en veilige omgeving.
Niet te lang lopen en/of staan tijdens het werk.
Vaste,bekende werkwijzen.
Geen afleiding door activiteiten van anderen.
Geen veelvuldige storingen,onderbrekingen,deadlines of productiepieken.
Een aangepaste werktempo.
Speciale begeleiding op de werkplek die u hulp biedt bij het oplossen van scoiale problemen en evaluatiegesprekken voert.

Na dat ik bovengenoemde brief aan mijn werkleider laten gelezen,vervolgens na een werkdag begint ik:

vanaf 8.00 moet ik voor een pallet te omwikkelen,en daarna moet ik weer aan het vullen(kruidenzak in een doosje) veel kratten pakken woog ongeveer 5 tot 10 kg,en daarna weer voor een pallet te omwikkelen totaal 4 pallets,en daarna weer verder met
de pomp wagen een pallet met ongeveer 50 kratten wegen 500 kg met gevulde kruidenzaken,verplaatsen naar andere plaats(in korte afstand).

Die omwikkelde apparaat(een handrekwikkelapparaat plus de folierol geschoven) wegen ongeveer 5-7 kg,en ik moet 8 keer omcirkel lopen bij een Block Pallets(de afmetingen van pallets 100x120 cm is) en ik moet bijna ongeveer 5 minuten dragen met zulke zwaarde handmatig rekwikkelfolie.

Mijn vraag is: Mag ik zomaar meewerken,volgens de werkleider?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Wat bedoel je met werkleider ? Ook snap ik niet wat je bedoelt met "zijn ze schuldig ?". Ben je lid van een vakbond ? Je kunt het beste bij FNV, CNV of andere bonden je vraag stellen.
13 jaar geleden
Neem contact op met de afdeling van het UWV waarvan je de brief hebt gekregen, en vraag of zij vinden dat het werk zoals het voor jou gepland is, voldoet aan de voorwaarden die zij hebben vastgesteld.
Zo nee, dan kun je op je werk zeggen: kijk, dit mag/kan ik, en wat jullie me willen laten doen, mag ik niet - dus ik wil graag dat jullie een andere taak voor me zoeken.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onduidelijke vraag! Laat het UWV contact opnemen met je werkleider. En laat je omscholen, blijkbaar doe je te zwaar werk voor je lichamelijk gestel.
ALs ik de herindicatie goed begrijp kun je helemaal nooit meer werken? Overal zijn deadlines, pieken en storingen. Dat noemen ze in werktermen: stressbestendig. En lichamelijke belasting kun je ook niet aan? Geen idee waarin je je moet laten omscholen. Ik kan me geen baan bedenken die niet aan die aanpassing voldoet.

Wie zijn er schuldig en wie bedoel je met "we" in krijgen we een vergoeding?