Wat als je vingerafdrukken zou moeten laten maken en je hebt geen handen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Voor gehandicapte mensen zonder handen bestaat een ingewikkelde uitzonderingsregel, rechtstreeks via het Ministerie van Binnenlandse Zaken.
escape
13 jaar geleden
Er is ook helemaal geen noodzaak om van deze mensen vingerafdrukken te maken. Er is geen enkele manier waarop deze mensen zich kunnen identificeren met vingerafdruk, ze kunnen geen misdrijf plegen waar hun vingerafdrukken achterblijven, helemaal niets.

Dus vervalt de plicht om vingerafdrukken te maken.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oorafdruk is ook uniek. Zo is eens een keer een inbreker opgespoort, omdat die aan het luisteren was of iemand aanwezig was in het huis en toen betrapt werd, waardoor die wegrenden. Na onderzoek hebben ze hem toch getraceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een iris-scan ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vingerafdrukken die vastgelegd worden door de overheid, dienen toch ook niet om misdrijven waarbij vingerafdrukken gevonden zijn op te lossen; maar om te kunnen vaststellen of iemand is wie hij/zij zegt dat ie is?
Bij mensen zonder handen kan om een teenafdruk worden gevraagd. Ook een teenafdruk is uniek. Een perfect middel voor identificatie dus. Op het paspoort zal vervolgens vermeld worden dat er een teenafdruk genomen is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Teenafdrukken ter vervanging van vingerafdrukken worden overigens ook toegepast als je bent aangehouden door de politie.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Vingerafdrukken eisen van iemand zonder handen..is wat onhandig..

Maar wellicht kan een teenafdruk de vingerafdruk vervangen omdat ook de teenafdruk uniek voor elk mens is.

Ook kan een melding op het aangevraagde document worden gemaakt van het ontbreken van de handen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even spugen en dna opslaan voor dna test