ik ben `s middags aangehouden op een winkelparking;kan mijn baas mijn pv opvragen

ik ben aangehouden voor bezit van cannabis samen met 4 collega`s en werd verhoord. om half 3 waren we pas terug op ons werk nu wil onze baas van ons een kopie van ons verklaring.als wij ze niet geven zou hij er zelf wel aan geraken... kan dit??? grtz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet, maar het is natuurlijk wel heel begrijpelijk dat je werkgever ziedend is dat vier van zijn werknemers tijdens werktijd zijn aangehouden voor cannabisbezit. En dat hij er in woede zoiets uit flapt. Ik denk dat je geluk hebt dat je niet op staande voet bent ontslagen. Hoeveel hadden jullie bij jullie dan? Genoeg om te dealen? Wie heeft er nou op zijn werk genoeg wiet/hasj bij zich om voor aangehouden te worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat deze werkgever 4 werknemers heeft die hetzelfde strafbare feit plegen op hetzelfde moment en dat onder werktijd.
Geeft je te denken aan wat voor een branche dit is...
Werken jullie bij een coffeeshop ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had eerder het beeld voor ogen van vier supermarktmedewerkers die samen via de laadingang van de supermarkt hun eigen handeltje erop na houden. Maar goed, dat is speculatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ik ben de vriendin van mijn ongelooflijk domme vriend die niet wil luisteren!!
ze werken in een ijzergieterij en s'middags hebben ze een uur pauze en gaan ze naar de winkel achter iets om te eten.
het is wel een feit dat iedereen die daar werkt smoort.
mijn vriend ook maar het is wel niet veel en enkel als hij wat krijgt, zelf kopen wil hij zelfs niet.
ze hadden natuurlijk allemaal wat bij zich, hoeveel weet ik niet? mijn vriend had eergisteren nog maar wat gekregen van een kennis. nu ja ik hoop dat zijn baas eens goed roept naar hen ;-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraagje: gaat het hier om België of Nederland? Misschien dat Annigje en ik het ons groter voorstellen dan het is omdat je in Nederland niet aangehouden zou worden voor bezit van een hoeveelheid voor eigen gebruik. Trouwens, een ijzergieterij en blowen? Wat een gevaarlijke combinatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
België, nee ze hadden niet veel bij zich maar hier mag je niks bij je hebben hé
de wet is maar raar want eigen gebruik mag maar je mag het niet bij je hebben
dat begrijp ik niet goed hoor ;-) ik vind trouwens ook dat als je werkt je niet moet smoren maar de discussie heb ik na 8 jaar opgegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, het is hier net zo krom hoor: van coffeeshops is de voordeur gedoogd en de achterdeur illegaal. Verkopen mag, inkopen niet. Laat staan kweken. Behalve als dat weer een enkele plant voor eigen gebruik is. Er zou eigenlijk gewoon een keuze gemaakt moeten worden: of helemaal legaliseren, of helemaal verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in nederland ben je met 5 gram weed of hash al strafbaar. de opmerking van de branche en coffeeshop vind ik wat vreemd. heb zelf in een shop gewerkt en reken er maar op dat je wat betreft controle en volk beter daar kan werken dan in een cafe! (wat ik ook jaren heb gedaan)
ik heb écht liever met rokend volk te maken dan met drinkend volk. je vriend zal dus voor een paar gram zijn verhoord. zelf zou ik er geen punt van maken (nee ik heb nooit geblowd en ben het ook niet van plan) maar snap dat de baas niet blij is. hij kan tegen zijn baas vertellen wat er is gebeurd en als deze meer wil weten kan ie contact op kan nemen met de betreffende agent. (dan hoort ie daar wel van dat ie geen inzage krijgt) iemand die een jointje rookt maakt nog geen junk of slecht personeel.
roken tijdens je werk vind ik persoonlijk ook helemaal nergens op slaan. doe dat lekker als je thuis bent.
hij kan het dus wel afgeven op het groepje, maar onder zijn neus en in zijn tijd staan ze ook te roken dus denk dat een wijzend vingertje ook wel zijn richting op moet. hij heeft controle te houden op wat wel en wat niet kan, en iedereen heeft hier een steentje aan bij te dragen, dus OOK de baas :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze mogen normaal gezien niet roken op het werk maar de baas zegt er inderdaad niks van
mijn vriend overdrijft er ook niet in en je merkt ook niks aan hem als hij eens 1 jointje rookt maar de jongere garde zeg maar profiteert er echt wel van en de meesten gebruiken ook andere dingen en dat kan echt niet vind ik
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Dat het hier om een Belg ging, was me al duidelijk uit het gebruik van het woord winkelparking. Als je baas heeft aangegeven dat hij er zelf wel aan zal geraken, hoef je hem ook geen verklaring te geven, lijkt me zo. Bovendien zijn het zijn zaken helemaal niet. Als hij er wel aan komt, zou ik hem en de corrupte politieambtenaar aanklagen.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Hij kan er alleen aankomen als jullie die aan hem verstrekken.
Tenzij je er vanuit gaat dat hij een politie-agent kent die werkzaam is in het betreffende district en ook nog eens corrupt is.
Maar als jouw werkgever als betrokkene genoemd is in het PV heeft hij weer wel recht op informatie, dat betekend nog niet dat hij het PV in handen krijgt, een functionaris van het korps zal hem dan inlichten over de feiten die in het systeem zijn opgenomen.
Als jij hierover meer wilt weten kun je even bellen met de functionaris die het PV heeft opgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je werkgever kan daar niet zelf aan komen. Sterker nog, je hebt zelf, als verdachte niet eens een kopie van je verklaring meegekregen en je kunt dit later ook niet opvragen. Pas als justitie er een zaak van gaat maken, en jij er voor kiest, om een advocaat in te huren, kan deze advocaat de processtukken opvragen. Zelf opvragen is niet mogelijk.
AlphaLimaSierra