Wat is een voorbeeld van een herroepelijke aanbod en een onherroepelijke aanbod?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
7.4K

Antwoorden (2)

Op het eerste aanbod kunnen bieder en later terugkomen. Op het tweede niet. Dat is eenmalig en onveranderbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voorbeeld van een herroepelijk aanbod is: Ik bied een auto te koop aan tegen een bedrag van tienduizend euro en teken daarbij aan dat over de prijs 'eventueel nog te praten valt'

Dit houdt in dat ik de oorspronkelijk de door mij verlangde vraagprijs mogelijk nog kan/zal herzien, dus verlagen.

Doe ik in hetzelfde voorbeeld een onherroepelijk aanbod dan houd ik vast aan mijn prijs van tienduizend euro.

Ook de koper kan een herroepelijk aanbod doen als hij aangeeft eventueel ook een hoger (aan)bod op mijn auto te doen als er b.v. heel veel mensen op mijn vraagprijs in zouden willen gaan.

Doet hij een onherroepelijk (aan)bod..dàn wil hij geen cent meer betalen dan het bod dat hij heeft gedaan.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte heer Rijker, Ik dank u zeer voor uw uitgebreide antwoord, ik snap het nu! Met vriendelijk groet, O.