Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een voorbeeld van een herroepelijke aanbod en een onherroepelijke aanbod?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op het eerste aanbod kunnen bieder en later terugkomen. Op het tweede niet. Dat is eenmalig en onveranderbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voorbeeld van een herroepelijk aanbod is: Ik bied een auto te koop aan tegen een bedrag van tienduizend euro en teken daarbij aan dat over de prijs 'eventueel nog te praten valt'

Dit houdt in dat ik de oorspronkelijk de door mij verlangde vraagprijs mogelijk nog kan/zal herzien, dus verlagen.

Doe ik in hetzelfde voorbeeld een onherroepelijk aanbod dan houd ik vast aan mijn prijs van tienduizend euro.

Ook de koper kan een herroepelijk aanbod doen als hij aangeeft eventueel ook een hoger (aan)bod op mijn auto te doen als er b.v. heel veel mensen op mijn vraagprijs in zouden willen gaan.

Doet hij een onherroepelijk (aan)bod..dàn wil hij geen cent meer betalen dan het bod dat hij heeft gedaan.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte heer Rijker, Ik dank u zeer voor uw uitgebreide antwoord, ik snap het nu! Met vriendelijk groet, O.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding