dekt een wa verzekering ook schade aan derden die ik met mijn boot veroorzaak?

ik wil een WA verzekering gaan nemen,en ben bezitter van een boot.Moet ik nu een aparte bootverzekering nemen,of dekt een WA verzekering de schade(aan derden),veroorzaakt door mij met mijn boot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja, je moet, net als met je autoWAverzekering, hier een aparte verzekering voor nemen. Je zou hiervoor bv in de waterkampioen kunnen kijken. Of gewoon bij je tussenpersoon informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat niet nodig. Een WA verzekering ga je toch niet afsluiten voor elk voer of vaartuig apart. Als je schade veroorzaakt, ben je wettelijk aansprakelijk en daar ben je dan toch voor verzekerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, je moet een aparte verzekering nemen voor je boot.
mijn boot is 6 meter lang, en ik betaal ongeveer 70 euro per jaar en is dan all risk verzekerd.
uit ervaring weet ik dat er heel veel boten onverzekerd rondvaren, maar je moet er toch niet aan denken als je iemand overvaart die b.v blijvend letsel overhoud, of erger,
of schade vaart aan derde, geen enkele WA die dat dekt.
neem geen risico, gewoon verzekeren, veel vaarplezier.