Zijn er in Frankrijk 50 duizend kinderen verdwenen in 2019 (niet teruggevonden)?

Ik zag zoiets op Facebook maar ik kan dat niet geloven.

Picture for question
2.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Goeievraagstell, goed dat je niet alles gelooft wat op Facebook langs komt. Op Facebook staat zoveel dat bedoeld is om tegemoet te komen aan de sensatiezucht.

Antwoorden (1)

Nee.

Er werden in 2019 wel ongeveer zoveel kinderen als vermist opgegeven.
https://www.lavoixdunord.fr/757017/article/2020-05-25/enfants-disparus-plus-de-51-000-disparitions-signalees-en-2019

(Google vertaald)
In 2019 werden door het Ministerie van Binnenlandse Zaken in Frankrijk 51.287 meldingen van verdwijningen van minderjarigen geregistreerd. Dat wil zeggen 1 verdwijning elke… 10 minuten meldt de vereniging CFPE Missing Children ter gelegenheid van de Internationale Dag van Vermiste Kinderen.
"
Weglopen, ontvoering door ouders, verontrustende verdwijning ... Jaarlijks verdwijnen ongeveer 50.000 kinderen in Frankrijk. In 2019 werden door het Ministerie van Binnenlandse Zaken in Frankrijk 51.287 meldingen van verdwijningen van minderjarigen geregistreerd. Dat wil zeggen 1 verdwijning elke… 10 minuten meldt de vereniging CFPE Missing Children ter gelegenheid van de Internationale Dag van Vermiste Kinderen. En sommige zijn nooit gevonden. Zoals Mathis Jouanneau, die in september 2011 op 8-jarige leeftijd in Caen stierf. De nationale politie heeft maandag 25 mei op sociale netwerken de oproep voor getuigen opnieuw gelanceerd die hem aanbelangt.
"

Later staat echter:

"
Bij de overgrote meerderheid van de verdwijningen (49.846) is de verdwijning een wegloper. De MEESTE kinderen en jongeren worden ongedeerd aangetroffen of keren naar huis terug. Maar dan komen de zorgwekkende verdwijningen (918). Dan ontvoeringen door ouders (523).
"
===
De laatste toevoeging maakt het dus een valse stelling. De meeste keren zelf weer terug of worden gevonden.
===
Google vertaalt de tekst incorrect.
Mathis Jouanneau is niet gestorven op die datum (althans dat is niet bekend), maar vermist/verdwenen sinds die datum.
Toegevoegd op 10 juli 2021 22:03: tekst
3 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Of Mathis Jouanneau dood is, is (nu ik dit schrijf, begin juli 2021) onbekend. Hij is wel vermist sinds 2011: toen was hij 8 jaar oud. Maar toen is hij dus, voor zover bekend, niet gestorven, zoals je schrijft.
LeonardN
2 jaar geleden
Is inderdaad een vreemde vertaalfout van google.
Zal het even toevoegen aan het antwoord.