Kun je bij de politie werken als je te maken hebt gehad met huiselijk geweld?

Kun je bij de politie werken als je te maken hebt gehad met huiselijk geweld? (Als slachtoffer dus). (Nouja, zo er was het niet. Het was gewoon een beetje ruziën enzo. Maar iemand heeft er toen een meldig van gemaakt. Na een gesprek op het bureau heb ik er nooit meer wat van gehoord en is er dus niks mee gedaan verder lijkt mij. Het was allemaal goed zegmaar)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan iemand mij alsjeblieft helpen met deze vraag? :(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is precies je leeftijd en je opleiding tot nu toe?

Antwoorden (2)

Een melding van betrokkenheid bij huiselijk geweld is niet direct reden om niet bij de politie te kunnen of mogen werken. Maar er worden wel allerlei fysieke en mentale eisen gesteld. De reden waarom de situatie thuis uit de hand was gelopen kan bijvoorbeeld te maken hebben met hoe jij omgaat met stress en met (gebrek aan) conflicthantering. Dat zijn wel dingen die van je worden verwacht als je bij de politie aan de slag wil. Je moet wel opgewassen zijn tegen de werkdruk.

Op de website van Kom bij de politie vind je meer informatie over het werk en kun je testjes doen om te kijken of jij geschikt bent om te werken bij de politie.
7 jaar geleden
Als de agent tijdens het gesprek op het bureau de indruk krijgt dat het om serieus geweld gaat, wordt er altijd apart met beide partners gesproken. Soms spelen slachtoffers namelijk zelf ook een (actieve of passieve) rol in het ontstaan van een uit de hand gelopen ruzie. Ben jij de met wie gesproken is dan is er zeer waarschijnlijk niet eens een melding over beetje ruziën enzo geregistreerd.Je zegt namelijk ook niet dat je iets hebt moeten ondertekenen.
Zoals jij het gebeuren omschrijft zie ik geen enkele aanleiding om je zorgen te maken en kun je gewoon voor een baan bij de politie solliciteren zolang je voldoet aan de eisen van de vooropleiding. Hoe hoger de vooropleiding hoe beter. Of je aangenomen wordt, weet je pas na de uitslagen van de psychologische testen. Met andere woorden of je door de selectierondes en de medische keuring komt. Dat kan wel acht maanden in beslag nemen.
Staar je niet te veel blind op een functie bij de politie, er zijn vrij weinig vacatures. Helaas zijn momenteel alle voorlichtingsdata op de diverse locaties van de politieacademie tot/m 27 maart 2017 al vol. Je kunt wel een voorlichting-alert sturen via Mijn.kombijdepolitie.nl. Als je het geluk hebt een uitnodiging te krijgen, kun je daar de vraag in zijn algemeenheid stellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben jij de met wie gesproken is = Ben jij de enige met wie er gesproken is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt! Ik wil jullie ongelooflijk bedanken!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Hallo124, graag gedaan, en ga stuur gelijk een voorlichting-alert, de dagen zijn snel vol.
Hint: stel geen vragen in de trant van Ik heb, ik wil of ik heb gehoord. Maar zo veel mogelijk de vraag algemeen stellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En nuttige bladzijde met vragen, de politie beantwoordt hier zelf de vragen.
https://mijn.kombijdepolitie.nl/articles/voorlichtingsalert-meet-up-dichter-bij-het-digitale-recherchewerk-1
Zoals je ziet is alles vol, maar je kunt altijd bellen of iemand zich heeft afgemeld.
https://www.kombijdepolitie.nl/Voorlichtingen/Paginas/default.aspx
De nieuwe voorlichtingsdagen komen pas later in het jaar.