Hoe kun je de ligplaats achterhalen van een overleden. Ben op zoek naar mijn oma. Maar hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Door te googelen op de namen van overgrootouders heb ik een foto van hun grafsteen op internet gevonden. Heel simpel, dus.
Inekez1
7 jaar geleden
Heel simpel als je voorouders op een begraafplaats liggen die in kaart is gebracht èn online is gezet. Dat is echt niet standaard voor elke begraafplaats, hoor. Ik weet waar mijn voorouders begraven liggen, maar online is geen van de 4 opa's en oma's te vinden. Als je weet in welke plaats het is, kun je daar bij de betreffende begraafplaats(en) informeren of er een register is. Als je weet of je oma een geloof had en bij een bepaalde kerk hoorde, kun je gerichter zoeken of juist bepaalde kerkhoven en begraafplaatsen uitsluiten.

Het beste antwoord

Als je weet in welke gemeente zij is overleden kun je je zoektocht beginnen op het gemeentehuis, afdeling bevolkingsregistratie.
Er zijn ook twee websites waar je kunt zoeken. zie hieronder.