Waarom haalt de politie de veters uit je schoenen als je de cel in moet en waarom moet je ze zelf terugstoppen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Ze halen dit eruit zodat je niet jezelf of een ander kan verwonden door de veters als wapen te gebruiken (zoals iemand wurgen).
Je moet ze zelf terugstoppen omdat ze denk ik geen tijd hebben om dit voor elke persoon te doen die in de cel heeft gezeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt je met je schoenveters verhangen in je cel.

Ze bieden vaak ook de optie om je schoenen helemaal in te leveren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka
+ en ze stoppen ze niet terug omdat veel mensen de veters er op een andere manier in hebben, zodat het alsnog opnieuw moet
Een van de taken van de politie is zorgen voor de veiligheid van de burger, dus ook voor de veiligheid van een arrestant.
Veters afgeven moet uit veiligheidsoverwegingen, dat is een beschermende standaardmaatregel.
Dat de politie niet zelf de veters terugstopt in de schoenen heeft niets met tijdgebrek te maken, maar alleen met het feit dat veters terug stoppen geen beschermde maatregel om de veiligheid van de arrestant te garanderen. De tijd die het kost om veters te strikken dienen zij te gebruiken voor urgentere zaken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als een arrestant de schoenen mag houden, maar wel de veters afgeven, dan is dat omdat er voor de arrestant geen slippers aanwezig zijn.