Kan je als 18 jarige student een huis huren?

Ik en twee andere vrienden willen graag een huis huren, aangezien dit veel goedkoper zou zijn dan als we alledrie een aparte kamer zouden huren. Maar mijn vraag is of dit wel kan, aangezien we alledrie 18 zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee, maar vaak moet je lang wachten op een huis. Misschien alvast inschrijven en eerst via leegstandsbeheer huren met z'n drieën, dat is nog goedkoper ook. http://www.adhocbeheer.nl/
http://nl.cameloteurope.com/
Mocht je toch aan een huis kunnen komen, maak dan wel goede afspraken voor het geval 1 van jullie drieën om 1 of andere reden vertrekt......

Antwoorden (3)

De leeftijd is geen probleem, de kredietwaardigheid en betrouwbaarheid kunnen dat wel zijn. Bovendien zal de verhuurder met slechts een van de drie een contract af willen sluiten, en die moet dan voldoende stabiel inkomen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, maar er met wel 1 hoofdhuurder worden aangesteld die wettelijk met de verhuurder een contract aangaat. Vaak is dat een ouder van één van de studenten die dan de huur overmaken naar die ouder. Leeftijd is geen probleem, al zou je 16 zijn geweest!

Toegevoegd na 34 seconden:
Dat is natuurlijk wel op de particuliere verhuurmarkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor @freek, in mijn vorige huis/portiekflat, had ik studenten als buren waar een vader gehuurd had bij de woningstichting, dus geen probleem, misschien niet iedere sociale verhuurder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Delft kreeg je het niet voor elkaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was in Rotterdam, daar zijn toch ook veel studenten...:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon nu in R'dam en daar is de woonsituatie niet te vergelijken met die van Delft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat geloof ik graag.
tuurlijk, dat is dé oplossing, echter kan je het betalen en hoe wil je dat bewijzen ? wanneer je een huis gaat huren, moet je jouw salarisstrookje meenemen om aan te tonen dat je "kredietwaardig" bent.
mocht dat een probleem zijn, kan je misschien een van jullie vaders/ouders het huis laten huren officieel bij de woningstichting en vervolgens per persoon een kamer huren bij de huurder (de vader/ouder, die het huurt).
zo hebben een paar studenten die ik kende het opgelost en dat werkte.
succes ermee!