Wat bedoelt de landmacht met doorgroeien naar managementfuncties nadat je arts bent?

Toegevoegd na 1 minuut:
DOORGROEIMOGELIJKHEDEN
Binnen de landmacht zijn er diverse doorgroeimogelijkheden voor artsen. Wanneer je in aanmerking komt voor verlenging van het initiële contract wordt dit met je besproken. Je kunt daarna opgeleid worden tot huisarts of bedrijfsarts of doorstromen naar een managementfunctie. Incidenteel biedt de Koninklijke Landmacht ook mogelijkheden voor klinische specialisatie.
Dit staat bij de landmacht, maar bedoelen ze dan in rang doorgroeien of wat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een managementfunctie is -in het algemeen gesproken- een functie waarin leiding gegeven wordt aan anderen.

Een leidinggevende in het geüniformeerde deel van het leger is hoger in rang dan degenen aan wie hij/zij leiding geeft . In het geval van een officier (want artsen bij defensie zijn officieren) zal dat een officier zijn met meer sterren (subalterne officieren). Of met een balk en een of meer sterren (hoofdofficieren).
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt