hoeveel mensen gaan er per dag dood ? waar aan en hoe ? en hoeveel worden er dan geboren per dag ? is er een verband (balans)?

je hoort mensen soms zegen we zijn geboren om dood te gaan.
nu is er 1 ding dat zeker is in het leven, en dat is dat we allemaal op een dag zullen sterven. of we het nou willen of niet.
nu vraag ik mij af. hoeveel mensen sterver er per dag
en hoeveel worden er geboren?

IS ER EEN BALANS ?

dus als er geen ziektes meer zouden bestaan zou het dan zo zijn dat de mensheid met te veel word ?
en vind de natuur dan wel een andere oplossing om de mensheid in toom te houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
57.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat de exacte geboorte en sterftecijfers zijn, maar een balans is er niet; de bevolking is de laatste 150 jaar of zo min of meer ontploft van iets meer dan 1 miljard naar iets onder de 7 miljard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
{O_o} dat is echt heel erg veel eigenlijk. ik denk dus dat ziektes verband hebben met de bevolking. zijn de ziektes niet veel dodelijker geworden dan 150 jaar. als ik de natuur was had ik dat dus wel gedaan !! :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*""150 jaar gleden"" moet er staat"!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De natuur" is geen actieve partij in deze. En gezien de verlenging van de gemiddelde levensduur van rond de 35 tot rond de 65-70, zou ik eerder denken dat ook dat niet het geval is. En dan te bedenken dat deze cijfers *inclusief* grote oorlogen zijn... Ziektes die op de juiste manier door een bevolking spreiden kunnen absoluut een hoop ravage aanrichten doordat mensen zo dicht op elkaar wonen, en zo makkelijk over de wereld kunnen reizen. Maar medische wetenschap heeft dit voor een heel groot deel ook vaak kunnen stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook zo, dus we worden met alleen maar meer.
op deze manier putten we onze planeet uit en daarmee tekenen we zo ons eigen ondergang. nog meer oorlog burger oorlogen. hongersnood. mutatie van ziektes. mischien tegen die tijd verhuizen naar mars. of de maan.
voor wat meer ruimte.

Het beste antwoord

Om het iets preciezer te maken.
Elke 2 seconden sterft er iemand op de wereld en elke seconde wordt er iemand geboren.
Op deze site kun je bijv. de sterftes per week in NL zien: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70895ned&LA=NL
In dit filmpje krijg je een goed beeld van de cijfers over de hele wereld betreft in 2009: http://www.youtube.com/watch?v=RDHN_nV7DYM&feature=player_embedded#!

Als het zo zou zijn dat er geen ziektes meer zouden bestaan en andere nare dingen die de mens doet overlijden, zouden we kunnen praten over overbevolking. Overbevolking op het gebied van voedselvoorziening, andere middelen van bestaan waar we een tekort aan zouden hebben: water, huisvesting, akkerland, werkgelegenheid, toegang tot onderwijs, elektriciteit etc. etc.
Dit is wel een interessante link hierover: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35760/overbevolking_grootste_bedreiging_voor_de_wereld
Dit gaat over de verwachtte overbevolking van de aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er worden net iets meer babies geboren dan dat er mensen sterven. Vooral in ontwikkelingslanden zijn er veel meer babies dan oude mensen. De bevolking stijgt dus veel explosiever dan hier in Nederland bijvoorbeeld.
Er worden elke dag 350 000 babies geboren wereldwijd en iedere seconde worden er ergens op de wereld 4 kinderen geboren. Dat zijn 250 babies per minuut en hiervan worden er 220 in arme landen geboren. er wonen 6,5 mensen op aarde, gelukkig niet allemaal op een kluitje!

Toegevoegd na 34 seconden:
Baby's bedoel ik!