Kan een geest die niet kan lezen toch communiceren via een ouija bord?

Vroeger waren er redelijk veel mensen die niet of nauwelijks konden lezen of schrijven. Dus de kans dat je een geest oproept die dat ook niet kan lijkt mij aanwezig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
ronron1212
8 jaar geleden
Alles kan als je er in geloofd.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ouija bord is sowieso onzin, hier zie je wat er gebeurd als je iedereen die om zo'n bord heen zit een blinddoek omdoet: https://www.youtube.com/watch?v=9tA4fmLDzww
Cryofiel
8 jaar geleden
Wist je trouwens dat het ouija-bord oorspronkelijk als speelgoed op de markt is gebracht, heel gewoon door een speelgoedfabrikant? Het geloof dat je dit speelgoed zou kunnen gebruiken om met "geesten" te communiceren is er pas veel later bijbedacht.
Ritsuka
8 jaar geleden
Is ook een aflevering van Penn en Teller geweest hierover: http://www.imdb.com/title/tt0672534/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Alkmaar 1966, Neen een geest die niet kan lezen kan niet communiceren via een ouija bord. Ik zal het je nog sterker vertellen: een geest die wel kan lezen kan dat ook niet.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik zal het je nog sterker vertellen: of een geest dat wel of niet kan is een onzinnige vraag, omdat geesten een menselijk verzinsel zijn dat in werkelijkheid niet bestaat.
Thecis
8 jaar geleden
@cryofiel
Helaas is dat laatste nog niet bewezen ;-)
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat klopt. We moeten er daarom serieus rekening mee houden dat geesten bestaan. Het zou zomaar kunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de gedachte dat ze dan met kinderspeelgoed communiceren is helemaal niet zo gek, kijk maar naar Chucky.
Cryofiel
8 jaar geleden
Precies. Eigenlijk zou het best kunnen, toch? We kunnen immers niet bewijzen dat het niet gebeurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dat kunnen we nog steeds niet, maar de tijd nadert dat het wel kan.
Is niet zo heel ver meer weg.
Cryofiel
8 jaar geleden
Precies. Het is heel waarschijnlijk dat we binnenkort eindelijk zullen kunnen bewijzen wat we allemaal al lang weten, maar vaak (helaas) niet durven toegeven: geesten bestaan gewoon. Ze zijn onderdeel van ons dagelijks leven, ze zijn naast, met, bij en in ons.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ha ha leuke reactie en wat een inzicht in dit lastige onderwerp.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het is gewoon zo! En dat moeten we nu eindelijk eens toegeven! Geesten bestaan! Ze zijn realiteit! Ze zijn onder ons, ze zijn met ons, ze zijn tussen ons. Accepteer dat nu eindelijk eens, beste mensen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja hoor helemaal mee eens.
"geestige" reactie.

Antwoorden (3)

Je vraag kan op twee manieren beantwoord worden:

Voor de ongelovigen
Dit is het zoveelste bewijs dat je de antwoorden bij een Ouija-bord zelf geeft.

Voor de gelovigen
De geest spelt niet zelf het antwoord, maar deze dicteert via de geest van de deelnemers de antwoorden op het bord. De geest kan voor dit dicteren analfabeet zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Waarschuwing voor de gelovigen:
"Het gebruik van een Ouija-bord kan gevaarlijk zijn. Overledenen zullen op allerlei manieren voor hun mogelijk contact met ons proberen te maken. Er is maar een kleine laag verschil tussen hun wereld en die van ons. Als je het bord gebruikt, kun je het beste beginnen met een gebed naar wie of wat je dan ook in gelooft. Het moet alleen serieus gebruikt worden en met respect, niet alleen voor de lol door mensen die op zoek zijn naar spanning. Na het gebed voor bescherming van het hoogste witte licht wat er is kan je aan de slag. Dit is een fout die veel mensen maken. Ze gaan met zijn allen zitten en vragen "is daar iemand? " Op die manier weet je nooit wat of wie er door kan komen. Als je niet specifiek te werk gaat kunnen er ook negatieve entiteiten doorkomen. Je maakt als het ware een soort doorgang open naar de andere zijde. Vandaar dat je dus beter om bescherming kan vragen alvorens te beginnen. Als je klaar bent is het ook weer belangrijk goed af te sluiten. Dit doe je door weer een gebed te zeggen en de entiteiten weer terug te sturen naar de andere kant waar ze vandaan kwamen. En hardop te zeggen dat het portaal weer dicht is.
Sommige mensen zeggen dat het gebruik van een Ouija-bord inderdaad slecht en gevaarlijk is. Ze hebben ongelijk, het is alleen gevaarlijk als je het niet op de juiste manier doet. Dus mocht je besluiten om het Ouija-bord te gaan gebruiken, onthou dan goed dat het geen spelletje is. Doe het altijd met respect, verder is dit natuurlijk geen garantie dat je nooit te maken krijgt met een negatieve entiteit. Dus wees altijd voorzichtig. "

Met andere woorden: je kunt er beter niet in geloven...
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar het antwoord voor gelovigen is dus eigenlijk willekeurige onzin?
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat ligt aan de gelovige... Er zijn gelovigen die denken dat deze tekst de werkelijkheid weergeeft. Er zijn gelovigen die denken dat deze tekst willekeurige onzin is. Er zijn gelovigen die denken dat deze tekst gevaarlijke onzin is omdat ze wegleidt van hun eigen (andere) geloof. Er zijn gelovigen die denken dat deze tekst in de buurt komt maar de essentie mist. Er zijn gelovigen die denken dat deze tekst deels waar en deels onwaar is. Enzovoort.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wees gerust. Ik geloof er geen ene mallemoer van. Maar dat is niet zo relevant. Ik geloof ook niet dat een gesprek met een dode een erg interessant levend gesprek oplevert, als dat al zou kunnen.
Maar ik was benieuwd of er iemand zou reageren die er wel in gelooft en die misschien wel een heel plausibel verrassend antwoord heeft.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ah, gelukkig, je bent een realist! Maar, als ik vragen mag - als je niet gelooft, hoe kan een antwoord dan ooit plausibel zijn? Of bedoel je dat het plausibel is binnen de context van dat geloof?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja precies dat bedoel ik. Ik vind dat oprecht interessant.
Cryofiel
8 jaar geleden
Daarin ga ik met je mee. Ik vind het ook altijd uitermate interessant om inzicht te krijgen in de redenaties van gelovers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Realist of niet, het is een feit, dat er veel mensen door in de geestelijke problemen zijn gekomen..
Sommige zelfs de rest van hun leven.
het wel of niet geloven van de mogelijke invloed van dit spel, is niet niet relefant.
Mogelijk is het de handeling zelf, waarbij deelnemers zich zelf kwetsbaar opstellen, het belangrijkste onderdeel.
Door je erg kwetsbaar op te stellen en je al van alles in je hoofd te halen, is er slechts een klein duwtje nodig en het gaat mis.
Ieder resultaat kan je nu verkeerd uitleggen .
Zie het als een wandeling in een donker bos vol met mogelijk giftige spinnen waar je erg bang voor bent.
Op den duur denk je overal spinnen te zien en zal je angst er voor alsmaar toenemen, terwijl er mogelijk helemaal geen spinnen in je buurt zijn.
Het zijn dan niet de spinnen in het bos, die de angsten veroorzaken, maar de instelling en kwetsbaarheid van de mens zelf.
Zo zal men met een Ouija-bord al lang van te vore in een bepaalde stemming zijn gekomen, die angsten kunnen genereren.
Iedere niet direct te verklaren verschijnselen met het bord, kunnen nu een explosie van angsten veroorzaken.
Het Ouija-bord is dus de trigger van de angsten van de persoon zelf, en niet de veroorzaker.
Echter de gevolgen zijn er niet minder ernstig om.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Nu het bord zelf en de werking er van.
Doordat de persoon zelf al in een bepaalde sfeer zit, zich zelf en anderen al een beetje gek heeft gemaakt, zitten deze mensen al aan het randje van de werkelijkheid.
Zeg maar het grijze gebied.
Iedere niet te verklaren reactie tijdens het spel, zou een contact met mogelijke geesten kunnen zijn.
Het zou een verklaring kunnen zijn voor bepaalde zaken die er kunnen gebeuren.
Het wel of niet kunnen lezen van een geest is niet van belang, het staat er zelfs helemaal buiten.
.
Cryofiel
8 jaar geleden
Nee, Ed. Met het ouija-bord roep je boze entiteiten op. De geestenwereld is niet iets om mee te spelen, laat staan om mee te spotten. Geesten kunnen heel gevaarlijk zijn. Ook als je er niet in gelooft.
Als je kunt communiceren, dan kun je ook leren.
En als je kunt leren om te communiceren via een nieuwe manier, dus via ouija bord dan kun ook leren om te lezen en schrijven.

Maar als een geest kan niet leren om schrijven na de dood, dan kan een geest ook niet leren om te communiceren via een ouija bord.
Dit staat los van het feit of geesten wel of niet bestaan. Of dat communicatie via ouija kan of niet kan. En hoe de communicatie via een ouija bord verloopt en met wie je communiceert.

Alleen het veel gemakkelijker om te communiceren tussen mensen onderling. En waar twee of meer mensen samen zijn wordt informatie uit gewisseld en tot nu toe weten wij nog niet volledig hoe mensen onderling kunnen communiceren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wik weten niet hoe mensen communiceren? volgens mij weten wij dat heel goed via taal en lichaamshoudingen misschien?
Een overledene "oproepen" kan niemand. Dood is dood....
Waarmee je met zo'n ouija-bord wél in contact komt is met demonen, het smerigste en gevaarlijkste dat bestaat, het zijn dienaren van Satan. Ze geven je de indruk dat je met een dode communiceert, maar zijn er enkel op gericht je ten gronde te richten !!!!
Gebruik zo'n bord nooit of nooit, verbrand het !