wat betekent het als je een witte kaart trekt bij het godinnenorakel?

ik heb vanavond me een vriendin het godinnenorakel "gespeeld". Nu trok ik toch wel een "witte" kaart, dus een kaart zonder afbeelding. We hebben in het boek gezocht wat dat wil zeggen maar niets gevonden...
Wat betekent dit?

Toegevoegd na 34 minuten:
er zijn drie witte kaarten in het spel, ze zijn mooi afgewerkt zoals de rest alleen dus geen afbeelding....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dom vraagje:is dat geen reservekaart voor als er een andere kaart kwijtraakt? Dat heb ik wel eens gezien bij andere "kaartspellen", een blanco kaart waar een tekst of zo opgezet kan worden als het origineel kwijt is en je die kaart dus tooch nog kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je het antwoord hebt als je jezelf gaat afvragen wat jij wílt dat het betekent.
Amadea
8 jaar geleden
Als het een witte steen was geweest dan is er wel een betekenis aan toe te kennen. Zie http://online-orakels.nl/runen/steen/odin
Je kunt, als dat momenteel op jou van toepassing is, gewoon bedenken dat de witte kaart één van die beschrijvingen inhoudt. Laat ik er een voor jou kiezen: "Op het moment is alles wat onzeker. Het beste is het lot zijn loop te laten hebben en niets te forceren. Want het lot laat zich niet dwingen. Afwachten en vertrouwen hebben is de boodschap".
liveisgreat
8 jaar geleden
brrrrrrrrrrrr Amadea, dat is heel herkenbaar in mijn huidige situatie....
Cryofiel
8 jaar geleden
Klopt. Het is namelijk een Barnum-bewering.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://nederlands.skepdic.com/dict_barnum.htm

Het beste antwoord

Ik denk dat de witte kaart een onderdeel van de verpakking is, of een drukfout want witte orakelkaarten bestaan niet, immers baseert dit verschijnsel zich op rijke symboliek en spiritualiteit... en een witte kaart is dan uiterst vreemd te noemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
:lol: . Bij een dergelijk spelletje echter, betekenen natuurlijk uiteindelijk ALLE kaarten niks, en kun je ook aan de witte je eigen interpretatie geven.

Andere antwoorden (1)

Wat ik heb begrepen is dat er enkele reservekaarten zijn, blanco kaarten.
Mocht je een kaart met afbeelding kwijtraken, dan kan je één van de blanco kaarten gaan gebruiken. Meestal haal je de blanco kaarten eruit.

Toch is het ook wel grappig wanneer je ze erin laat zitten.
Een vriendin trok drie maal achter elkaar een blanco kaart,
en vatte dat op als: oké, het is zeker niet de bedoeling dat ik over mijn onderwerp doorvraag. :-)
Kristal
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
ik heb intussen verder gezocht. volgens een aantal kaartlegsters die ik ken is een witte kaart doelbewust toegevoegd (?).
Nu was dat wel gek: ik ga naar een dokter omdat ik me niet zo lekker voelde en die zegt "ik geef je niks (het was een homeopaat) want je weet zelf heel goed wat je moet doen, en als je dat niet doet zal ook homeopathie niet helpen. je lichaam jeukt, doet pijn enz... als je niet luistert zal het een erger signaal geven, daar kan ik je niet mee helpen".
Goed dus ik trek kaarten om te zien wat die kerel bedoelt en trek meerdere keren na elkaar een witte kaart. Echt rààr hoor.
Ondertussen ben ik weer wat verder maar destijds behoorlijk eng
Kristal
8 jaar geleden
Ha Liveisgreat :-)
Zo'n witte kaart kan er uiteraard doelbewust bij gedaan zijn, maar met welk doel?
-Is het om een verloren kaart te vervangen?
-Ik weet ook van iemand die op een blanco kaart getekend heeft en er zelf een betekenis aan gegeven heeft die voor haar belangrijk was.
Je kan zo'n kaart gebruiken voor verschillende doeleinden.
Of gewoon eruit laten.
Gewoon kiezen wat voor jou het meest logisch is.