Mijn opa is overleden en mijn famillie kan hem zien en voelen en ik wil hem graag zien voelen weten of die bij mij is wie kan helpen???

mijn broertje en zijn vriendin zien en voelen geesten mijn jonge overleden zusje is er en mijn opa en haar neef
vanmiddag liepen we op de markt en mijn schoonzusje kan ze zien en ze zei dat me opa naast mij liep en om mij moest lachen omdat ik wat klunzig deed ik voel niks ik zie niks maar wil heel graag weten of die bij mij is ik slaap er gewoon niet van!! omdat ik bang ben dat er mischien iets anders op me af komt als ik me er voor open stel een kwaad iets!! en in het huis waar ik woon is iemand overleden en heb het idee dat ie weer terug is volgens een vriendin van mij is die er geweest toen zij hier was maar heeft zij hem gevraagd om weg te gaan! komen ze dan weer terug en hoe kan ik het merken want ik slaap slecht omdat ik het zo graag wil weten of mijn opa of zusje bij mij is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vindt het wel ongeloofwaardig dat je broertje en zijn vriendin allebei beweren dat ze geesten zien.
Het is een beetje een modeverschijnsel aan het worden helaas..
Cryofiel
12 jaar geleden
Als twee mensen beweren dat ze geesten zien, is dat iets dat testbaar is - in de zin van controleerbaar. Helaas houden de meeste geestgelovers er niet van gecontroleerd te worden. Stel je voor dat hen overkomt wat Derek O. is overkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,Derek is wel door de mand gevallen!En Char was ook al ontmaskerd.Ik heb dan zelf wel iets gezien/meegemaakt ik kijk wel uit dat ik me niet zo maar alles laat wijsmaken!Daar ben ik toch net iets te intelligent voor(als ik zo onbescheiden mag zijn!)^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha :)
las je ervaring idd, knap dat je met beide beentjes op de grond blijft staan. dus onbescheiden ben je niet m.i. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom 'zien' of willen mensen hun menselijke mede voelen/zien, waarom is dit nooit een dier of huisdier.
nounka
8 jaar geleden
Misschien een stom idee, maar misschien moeten die twee eens dringend naar de arts om zich te laten controleren.
Als jij erbij kan zijn, dan moeten ze ofwel tegen die man zeggen dat ze dingen zien en horen ( dan moeten er zo wie zo opvolging zijn ),.... ofwel toegeven dat ze je belazeren.

Antwoorden (11)

Hij zal sowieso voor altijd bij je zijn, zowel in je hart als in gedachten. On Topic: Het is maar net waar je in gelooft. Als je daarin gelooft, zou ik zeggen dat het wel zo is. Het zou immers zo kunnen zijn. Niemand zal hier echt een vast antwoord kunnen geven, maar dit is mijn mening.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst is de vraag of je familie hem daadwerkelijk zien, zich dat enkel inbeelden, of gewoon jou voor de gek houden.
Daarnaast heb je 100% gelijk dat je je niet met dat soort zaken moet inlaten, de redenen daarvoor geef je zelf al aan.

Ik begrijp dat je een manier zoekt om het gemis van het overlijden te kunnen dragen, om daar mee om te gaan en het op één of andere manier een plekje te geven. Dat is niet door contact te zoeken met generzijde ( als die mogelijkheid bestaat, bestaan er dus ook kwaadaardige geesten die jou voor de gek kunnen houden en serieus misbruik gaan maken )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ze zien hem echt want ze konden me dingen vertellen die bij mij en mijn vriend in huis was gebeurt zonder dat ze er zelf bij waren of dat er zowiezo iemand bij was
en ik of mijn vriend hebben het ze ook niet vertelt
en elke keer als ik het over hem heb dan voel ik kippenvel en net was mijn vriendin bij mij en die gelooft en ziet en voelt ze ook en toen we het over hem hadden voelde ze dat ze bij haar arm werd vast gehouden en tegelijkertijd kreeg ik kippenvel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ze hem echt zien geloof ik gelijk, maar het wil niet per definitie zeggen dat ze er ook echt zijn.
Als jouw opa altijd lief is geweest voor jou, dan zal hij je nu geen kwaad doen hij verandert niet wat dat betreft. Ook al voel jij ze niet hij is bij je. Als hij voelt dat jij het eng vindt of er bang voor bent zal hij wat meer op afstand blijven en jou van een afstand helpen als dat nodig is. Net zoals jouw zusje, ze zullen jou nooit kwaad doen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik voel wel dat ze me niks zullen aan doen.. maar heb het idee dat ze me wat willen vertellen
me zus heb k nooit gekend die is dood geboren. toen ik er nog niet eens was
en me opa heb ik jaren niet gezien en die lag ook al 2 weken dood in huis.. en toen ik er toen langs reed wou ik ineens na hem toe! en toen lag hij al dood in huis en ik ben nooit heen gegaan.. en nooit geweten hoe me opa was
anneliez
12 jaar geleden
Als ze je echt iets willen vertellen vinden ze wel een manier, trouwens, je schoonzusje vertelde dat hij plezier had om jou,dat is al een soort communicatie. Je loopt niet naast iemand en je lacht niet om iemand als je aan die persoon een hekel hebt ofzo (zou jij vast ook niet doen).
Dus maak je niet druk, het komt goed, of eigenlijk is het al goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ze niet kent waarom denk je dan dat ze je wat willen vertellen? had je dit idee ook al voor die tijd, of is het ineens gekomen doordat anderen beweren je opa en zusje te zien, en jij hierdoor je hoofd op hol laat brengen en angstig wordt. er zijn nu eenmaal mensen die zeggen geesten te kunnen zien. dat ze ook bestaan is nog nooit aangetoont. hoe dan ook, een ander ziet ze wel, jij niet.
als jij ze niet ziet vallen ze je ook niet lastig. van de andere kant...
als je opa al 2 weken dood in huis lag, dan had ik al veel eerder contact gezocht, ook met de mensen die zeggen dat ze hem kunnen zien.hebben deze dan helemaal niets gemerkt?
het zou dan toch op moeten vallen dat opa zijn geest verschijnt terwijl hij in leven hoort te zijn? of zagen ze zijn geest pas nadat ze WISTEN dat ie overleden was (dat is stof tot nadenken voor je misschien) waarom zou je opa je wat willen vragen? je hebt hem jaren niet gezien voor ie overleed en je wist niet eens hoe hij was? en waarom denk jij dat je opa je wat zou willen vragen? wat zou ie moeten vragen, want hij wist tenslotte ook niet hoe jij was! anderen zien hem wel, jij niet. laat het maar zo, en hou je beide beentjes op de grond. er is gewoon echt niets om bang voor te zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Scherp gezien Euc, die alinea "van de andere kant..."
dikke +1 Dat zet de voetjes weer op de grond Girl, en dat is echt heel belangrijk. Probéér er nuchter naar te kijken.
Waarom hebben ze niet eerder contact gevoeld met je opa voor jullie ontdekten dat je opa overleden was?
Daarbij speelt er misschien nog iets mee maar dat heb ik al verwoord in mijn antwoord.
Sta niet toe dat je bang gemaakt wordt Girl!!
Kristal
12 jaar geleden
Die + krijg je nog ergens anders Eucje ;-)) @Anneliez, voor mij niet terecht, 3 minnen,
ik ben het met je eens, opa en haar zusje zullen Girl echt geen kwaad willen doen. +1
Iedereen gaat anders om met een overlijden. Laat je niets aanpraten door anderen. Jij voelt niks en je ziet niks. Dan is er ook niks! Je laat je bang maken en dat is niet goed. Zet het geesten zien uit je hoofd. Goed dat je familie je overleden opa (misschien) kan zien, maar jij niet. Aanvaard dat en sta er verder niet meer bij stil, zodat je terug kan slapen. Wees gerust, er zal je niks gebeuren.

Heel dat gebeuren staat je waarschijnlijk ook in de weg bij je rouwverwerking. Denk aan je opa zoals hij was toen hij nog leefde. Je mist hem en je hebt verdriet omdat hij hier niet meer is. Je kan je opa dan wel niet meer zien maar bedenk dat hij verder leeft in je hart en herinneringen.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wauw, mooi Sis! +++++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je eucje :)
Kristal
12 jaar geleden
waardevolle adviezen Sis. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Kristal :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Ed :))
Een famillielid is heel vaak wel bij je hij is er natuurlijk niet altijd maar het kan ook zijn dat je opa of zusje hun niet willen tonen door een of andere reden vraag me niet welke redenen want ik weet het ook niet. Maar onthoud ze zullen altijd over je waken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap een paar dingen niet. ze zijn er vaak maar niet altijd?
willen zich niet tonen maar anderen zien ze wel?
maar toch waken ze altijd over je? ik lees hier tegenstrijdigheden die je zelf ook niet uit kan leggen, dus wat voor waarde heeft deze info dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Als het je bang maakt kun je mss beter afleiding gaan zoeken en je er niet te veel mee bezig houden. Helemaal als je in je nabije buurt (familie hele goede vrienden) niet iemand hebt die je hier heel goed bij kan begeleiden.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zijn best heftige problemen/angsten en ik vind het niet verstandig dat jij hier alleen voor staat.
Paranormale en spirituele zaken kunnen prachtig zijn en een hoop fijne dingen opleveren, mits je er op de juiste manier mee omgaat en jezelf niet gek maakt…...of een ander. Er zijn mensen die uiteindelijk door dit soort praktijken opgenomen worden omdat ze de werkelijkheid niet meer aan kunnen of de werkelijkheid niet meer van hersenspinsel kunnen onderscheiden.

Dus mijn tip is, neem even afstand van al deze dingen en laat het even rusten, ga niet zelf vanalles via internet uitzoeken nu, dit maakt je waarschijnlijk erg onzeker en er zijn ook mensen die het mss niet zo goed met je voor hebben….....

Het voelt voor mij op de een of andere manier niet goed, de manier waarop je de dingen uit legt en jou gevoel erbij…..dus vandaar mijn uitleg.

sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
(met een ander bedoel ik dat andere jou gek maken door verhalen zoals in je uitleg.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 vooral voor het stukje Er zijn mensen die uiteindelijk door dit soort praktijken opgenomen worden omdat ze de werkelijkheid niet meer aan kunnen of de werkelijkheid niet meer van hersenspinsel kunnen onderscheiden.
Dus mijn tip is, neem even afstand van al deze dingen en laat het even rusten, ga niet zelf vanalles via internet uitzoeken nu, dit maakt je waarschijnlijk erg onzeker en er zijn ook mensen die het mss niet zo goed met je voor hebben….....
Het voelt voor mij op de een of andere manier niet goed, de manier waarop je de dingen uit legt en jou gevoel erbij…..dus vandaar mijn uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je euca.......
Kristal
12 jaar geleden
Het voelt voor mij ook absoluut niet goed, ze heeft troost nodig en geen angstmakerij. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je opa en je jongere zusje zullen zekers bij je zijn
Als je je steeds meer open gaat stellen... dan zul je ze ook misschien gaan zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik eigenlijk denk is dat je verteerd wordt door schuldgevoel. Je hebt je opa jaren niet gezien en ineens is hij dood. En wat nog schokkender is Girl, hij was al 2 weken dood voor ze hem vonden. Jij wilde nog bij hem langs gaan maar was al te laat...
Iedereen kan begrijpen hoe je je voelt.
Je bent niet alleen je opa kwijt maar voelt je ook nog schuldig omdat je zo weinig aandacht aan hem schonk.
En nu heb je het gevoel dat hij je iets wilt zeggen.
Je mag elkaar dan weinig gezien hebben, om welke reden dan ook, maar jij bent wél zijn kleinkind. En als ik jouw opa was en ik had de kans je iets te vertellen nadat ik overgegaan was zou ik zeggen:
-Lieve girl, voel je niet schuldig, het is gegaan zoals het ging.
Ik heb het nu goed en als het mogelijk is zal ik af en toe bij je zijn. Maar wat je vooral moet weten is dat ik, je opa, heel veel van je houd.-
Verder zou hij niet willen dat je je angstig laat maken door anderen. Zeg het je broer en zijn vriendin ook maar dat je er bang van wordt en dat je er beter niets over hoort.
Je opa wil je niet angstig maken, en jij hoeft niet bang te zijn dat je hem niet kan zien. Dat is alleen maar voor jouw bescherming, je zou nog angstiger worden. Welke opa wil dat? Als het nodig is zoekt je opa wel een andere manier om contact met je te maken, op een manier die je niet angstig zal maken. In je droom bijvoorbeeld. Wat jijzelf kan doen is je opa een brief schrijven en die daarna bijvoorbeeld verbranden om de woorden via de rook naar hem toe te zenden. Dan kan je ook je schuldgevoel van je af schrijven en hem misschien wel om vergeving vragen wat hij graag zal schenken. Schrijf hem álles wat je wilt zeggen, dat helpt.
En verder Girl, voetjes op de vloer en denk ook eens even goed na over Eucalypjes reactie onder Annelie's antwoord.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve woorden in een mooi geformuleerd antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een brief schrijven, goede tip Kristal.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#bloos# (laatste zin) mooi antwoord Kristal :)) nice! +1
Kristal
12 jaar geleden
dank jullie wel !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, je geeft voor mij antwoord, met mijn zinsopbouw, met mijn woorden, verbazingwekkend!
En natuurlijk een plus
Kristal
12 jaar geleden
Ed, zelfde golflengte? :) .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat wisten we al toch :-)
Kristal
12 jaar geleden
Ja, ik had net zo goed alleen een . neer kunnen zetten ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Kristal, goed antwoord, iets concreets waar de vraagsteller echt iets aan heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kristal ja die punt .
Kristal
12 jaar geleden
dank je wel Cryo, ik hoop echt dat ze er iets aan heeft. Ed, :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooiii+
Het is werkelijk betekenisloos dat anderen tegen je zeggen dat je opa of je jongere zusje of wie dan ook die overleden is bij je "in de buurt" is. Niemand kan je helpen. En dat is maar goed ook! Bovendien heeft niemand het recht om jou bang te maken en jouw geluk in je leven te ondermijnen.
Dat je slecht slaapt laat zien dan je behoorlijk onzeker bent geworden.

Loslaten dit alles! Als je een speciale groet van een overledene mag ontvangen, wat wel eens gebeurt maar bovendien héél zelden, dan gebeurt dat op het juiste moment als jij daar klaar voor bent. Het zal een speciale ervaring zijn waar je heel blij van wordt of juist ontroering geeft.
Al het andere: moven/wieberen/ophoepelen!
Wees er stellig in, je hebt er echt niets aan open te gaan staan voor onzekerheden nu. Ga genieten wat je wel ziet, zoek desnoods afleiding.

Sterkte en nog gecondoleerd met je opa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Bas, als het kon 10 ++ ! Sta helemaal achter je reactie.
Het zal zeker júist een ervaring zijn waar ze blij en/of ontroerd van wordt!
Dus: Opzouten met al het andere!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede, kordate raad is vaak het beste basmeyer.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas is streng!! maar je hebt gelijk Wees er stellig in, je hebt er echt niets aan open te gaan staan voor onzekerheden nu. Ga genieten wat je wel ziet, zoek desnoods afleiding. +1 (shit!!! weer een plus met motivatie!!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Bas, al het andere kan moven/wieberen/ophoepelen!
Dat geeft ruimte en innerlijke rust.
+
Als je opa is overleden en hij ligt opgebaard, kan iedereen die dat wil hem zien en voelen. Als hij begraven of gecremeerd is kan niemand hem nog zien of voelen. Zeggen ze dat ze dat wel doen, dan liegen ze. Waarschijnlijk ben jij dus de enige die niet liegt. (Denk aan het sprookje van de onzichtbare kleren van de keizer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt wel degelijk het *gevoel* hebben dat je hem nog voelt. Dat gevoel kan zelfs zo sterk zijn, dat je ervan *overtuigd* raakt dat je hem nog voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens Cryo!!
Er komt niets eng mee als je er klaar voor bent het te ervaren, je zegt dat het in je familie gewoon is dat te doen, dat kan heel goed, mijn ervaring is dat meerdere mensen in mijn familie hetzelfde hebben.
Dat het bij jou niet zo is lijkt me gewoon een kwestie van ergens klaar voor zijn, misschien een volgende stap in je leven, contact met het hiernamaals, in de toekomst zien en of mensen die over zijn is heel verwarrend soms en leer je accepteren door iets vaak genoeg te ervaren, de ene mens heeft dat sneller dan de ander en soms wel nooit.
Maak je niet druk iig, als het tijd is komt het vanzelf, realiseer je dat de dingen die je ziet niet altijd leuk zijn al zijn ze stuurbaar door concentratie en wil, ze zijn niet eng, als je wil dat het stopt zeg je gewoon dat je er klaar mee bent en als ze heel dominant doorkomen..ik ben er klaar mee, nu opzouten;).
Je bent als het gebeurt een receptor, dat betekend ontvankelijk, je kan je er ook van afschermen als je dat wil.
Als je iets heel graag wil weten, probeer je te concentreren, het werkt bij mij het best als ik me ergens boos over maak, bijvoorbeeld wil weten waar iemand is die zoek is of lijkt..wat je dan kan voelen is niet heel leuk. Het komt als het nodig is, bijna zeker als het in je familie voortkomt.
Als het tijd is, en de eerste keer is best eng en niet perse met een familielid.
Voel je gezegend als het komt maar zie het ook als een missie, je hebt een gave en misschien het mooiste ervan, je hebt bewijs dat er meer is dan wat jekunt zien.
Een familielid die je aanspreekt na te zijn overleden bewijst iig dat er een overgangsfase bestaat, kunnen voorspellen, ik kan het soms, vaak achter elkaar dan ook is ergens hetzelfde, een soort tijd die overlapt met de tijd waarin we zitten, een klein beetje verder, snap er niks van trouwens ;), iig, iets met zwarte gaten denk ik, daarin bestaat geen tijd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb een korter antwoord voor je, ja..ze zijn bij je..je opa en zusje ?, is je zusje ook overleden..zal wel lijkt me, de mijne ook toevallig..ze zijn bij je als ze overlijden, zeker in het begin en op momenten je ze nodig heb zijn ze er.. alsof ze over je waken.Ben ook benieuwd hoe je schoonzusje die entiteit ervaren heeft naast je, ik heb dat maar 1 x meegemaakt met iemand ik niet kende.
Naast mensen in mijn familie hebben sommige in mijn schoonfamilie ook dezelfde ervaringen, kinderen het meest..iig prettig dat het bij jou ook zo is..alsof het zo moest zijn, soort zoekt en vind soort en creëert soort

Liefs.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind het heel erg nu pas dit onderwerp te ontdekken, echt per ongeluk kwam ik op deze site vanmiddag (ging over het verderfelijke tattoo plaatsen al of niet).
Wat uw familie ervaart heet "gewoon" occult, duizter, verborgen. Weest u blij dat u niet ziet/ervaart wat zij zien/ervaren en waarschuwt u hen. Mogelijk hebben ze (ON)bewust een grens overschreden, is een hele uitleg... als u die wilt horen vertel ik het graag. Anders laat ik het hierbij. Veel sterkte en voelt u zich niet incompleet, intégendeel!