Bestaat er een website waar je gratis Reiki kan leren?

Ik ben op zoek naar een site, Engels of Nederlands, waar je gratis online reiki kunt leren. Ik wil er namelijk niet voor betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Gratis Reiki-lessen zijn er niet. Hooguit sites waar wat algemene info wordt gegeven.
Het principe bij reiki is dat jij iets geeft voor iets wat je krijgt. Je krijgt les dus daar moet je iets voor teruggeven, in dit geval geld.
Als ik me goed herinner was het in oorsprong voor reiki 1 moest de leerling 1 dag werken bij de leraar, voor reiki 2 een week, en voor reiki-3 een maand. Omdat dat nu wat lastiger uit te voeren is, moet je gewoon betalen, en steeds iets meer.
Iemand die je een reikibehandeling geeft, moet jou dus ook gewoon betalen, op welke manier dan ook. Alleen je ouders behandel je gratis, omdat zij je het leven geschonken hebben, dus al genoeg "betaald"hebben
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wel een betaalde cursus doet kijk dan uit want er zijn er wat die heeeeel veel geld vragen, maar er zijn ook wel die het voor een redelijke prijs doen.

Andere antwoorden (1)

Reiki is ook voelen, en je moet hiervoor ervaring opdoen.
Dus ik hoop dat er geen gratis reiki-cursussen worden aangeboden want dat zou ten koste gaan van de mensen die hiervoor moeite hebben gedaan en lessen hebben gevolgd.