Wat zijn goede deelvragen voor een opstel over racisme?

Het moeten er ongeveer 3 zijn..
En weet iemand ook nog een mooie titel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (4)

Hier een paar deelvragen:
-Is het racistisch om te zeggen: "Jij bent bruiner dan hij."
-Is het racistisch om te zeggen: "Ethiopiërs kunnen gemiddeld harder lopen dan Belgen?"
-Is het racistisch om te zeggen: "Marrokaanse jeugd veroorzaakt gemiddeld meer criminaliteit dan Chinese jeugd"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je eens kunt vragen wat racisme nu eigenlijk is. Het woord wordt nu te pas en onpas gebruikt. Vaak helemaal in de verkeerde context.

En waarom zijn vaak mensen die last hebben van racisme zelf vaak net zo racistisch.

En is racisme in Nederland eigenlijk nog aanwezig.
Is het niet vervangen door een afkeer jegens voornamelijk de Islam en dus niet meer zuiver gericht op ras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Racisme in Nederland

Hoe is racisme ontstaan?
In hoeverre beïnvloed racisme je gelijke kansen in Nederland (bijv bij het vinden van werk)?
Is de groeiende haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland racisme te noemen? (of komt het door het gedrag van dezen?)
Wat kun je doen tegen racisme?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een titel: Wit / Zwart
We kennen het allemaal wel de gemalen zouthout(bruin)met het (witte) zoet samen in een potje zonder problemen.