Op onderstaand kaartje kan je zien hoe het met de verdeling van huidskleuren is gesteld in onze wereld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nigerianen zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn stammen in West-Afrika die een hele donkere huid hebben, soms zodanig dat ze een blauwe ondertoon lijken te hebben.
Maar ook in India (vooral het Zuiden) zijn er groepen die een zwarte huid hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nubiërs, deze bevolkingsgroep bevindt zich vooral in het Zuiden. Ze hebben de meest donkere huidskleur en zijn het meest Afrikaans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het blijven Egyptenaren. Het midden Oosten heeft niet de donkerste bevolking ter wereld ook al zijn het Nubiërs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook ja, ze zijn echt zo'n beetje zwart.
Volgens mij zijn Soedanezen en Kenianen de zwartste mensen, met alle respect, ter wereld.
Ik werk zelf bij vluchtelingen en heb er volgens mij in 13 jaar aardig kijk op gekregen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al in veel Afrikaanse landen geweest en ben de donkerste mensen tegengekomen in Ghana en Uganda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Papoea's in Nieuw-Guinea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij de inwoners van Senegal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volkeren afkomstig van Soedannegers;
Mijn pleegkinderen zijn Mandingo's uit Gambia en veel donkerder dan de Djola en Wolof . En veel donkerder dan de Fula.
Maar ik schrijf dit onder voorbehoud ,want bij de Hutu's zitten ook heel donkere mensen en waarschijnlijk nog meer...

Sommiger Melanesische volkeren zijn er ook heel donkere kroesharigen Papoea en omgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mandingo?
ik dacht dat het een muziekformatie was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn heel muzikaal aangelegd dat klopt.
Mandinka is ook goed (Ik spreek zelfs hun taal ...heel gemakkelijk vocabularium)
Het is en een volk en een taal
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandinka_%28volk%29
De oorspronkelijke volkeren van de Ivoorkust zijn de donkerste mensen ter wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke mensen de meest donkere huid hebben, maakt mij niet zo heel veel uit.

Ik vermoed de bevolking in de binnenlanden van Afrika.

Die over het donkerste innerlijk beschikken interesseert mij echter wèl..dat zijn sedert lange eeuwen de blanken.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe je ogen maar eens dicht en wat je ziet zo donker is de ziel van d mens

Toegevoegd na 4 minuten:
of dat zo belangrijk is om te weten weet ik niet ....eens kijken als jij een week onder de zon zon zit ....kijken hoe zwart geblakert je erbij loopt waar hebben we het hier over ,, wekt voor mijn gevoel apartheid op , deze vraag