Wat is belangrijk in het leven?

Welke dingen zijn voor iedereen belangrijk in het leven? Dingen die voor een ieder belangrijk zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.9K

Antwoorden (27)

eigen keuzes kunnen maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een 'inkoppertje' maar daar komt ie toch :

Gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezondheid en liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je het leven ziet als een kostbaar geschenk.
Je moet zelf wat maken van je leven.

Welke dingen zijn voor iedereen belangrijk:
Liefde, dak boven het hoofd, eten, drinken, inkomen en emotie.
Familie,vrienden, kennissen die om je geven zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig zijn en blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de piramide van Maslov kun je zien welke zaken voor de mens als eerste belangrijk zijn, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plezier in het leven. Of je nou blind, blank, bruin of geen armen hebt, fun in je leven maakt een heleboel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1943 heeft Maslow een behoefte piramide gepubliceerd. Hij beschreef hierin een hiërarchische structuur waarin de 5 behoeften van de mens worden weergegeven. Volgens hem moest eerst volledig an één behoefte worden voldaan voordat men verder kon gaan met de volgende behoefte. Als men de top van de piramide had bereikt, dan waren aan alle onderliggende behoeften voldaan. Tegenwoordig ziet men in dat de stuctuur niet zo hiërarchisch is als Marlow beschreef, maar men is nog steeds wel van mening dat dit de primaire behoeften zijn in het leven van een mens.
Van onder naar boven:
1. fysiologische behoeften (water, voedsel)
2. Behoefte aan veiligheid, zekerheid
3. Behoefte erbij te horen en liefde te krijgen (aanvaarding, vriendschap)
4. Waarderingsbehoefte (zelfwaardering, waardering door anderen)
5. Behoefte aan zelfactualisatie (zich volledig kunnen ontplooien als een productieve, creatieve persoon)

Als je meer wilt weten over Maslow, zijn behoefte theorie en de huidige kijk erop, kun je kijken op de onderstaande pagina's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ademhalen, eten, drinken en ontlasting.
13 jaar geleden
Dat je je veilig en gewaardeerd voelt, dat je gehoord word. Dat je het gevoel hebt dat je ertoe doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrijheid, gezondheid, liefde, relaties, contacten, persoonlijke ontwikkeling, waardering, aandacht, en de belangrijkste: in het hier en nu kunnen zijn! Anders kun je bij al die mooie dingen in het leven niet stilstaan en ervan genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles uit de piramide van Maslow.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens en één zijn met je jezelf, achter jezelf staan met al je principes, normen/waarden en tradities...
kracht en karakter,
liefde geven en kunnen ontvangen,
alles d'r uit halen wat d'r in zit, ervoor gaan en niet afzwakken, dat maakt dat je een positieve uitstraling hebt en daar geef je andere mensen weer kracht door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zijn de basis behoeften , en daarna de sociaal contact en zelfontplooiing alles volgens de piramide van Maslow heel belangrijk.

Maar als je wilt echt weten wat belangrijk is in het leven dan moet je binnen jezelf kijken naar je slechtste eigenschap en die moet je veranderen van - naar +. Ben je egoïst dan moet je streven om altruïst te zijn bijvoorbeeld.

Leer jezelf kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, dank je!
207 betekent licht daar ben ik op zoek naar.
naast Maslow bestaat er ook Max de Neef..
enneeuh ik zou zeggen ..genieten van het leven; daar heeft een ieder zo zijn eigen idee over...vrijheid lijkt me wel een hele grote..en liefde(ouders, familie...huisdieren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrede en geluk vinden in jezelf. Dat is niet egoïstisch. Met jezelf moet je elke dag optrekken. Pas als je vrede en geluk in jezelf vindt, kun je dat in anderen vinden.
13 jaar geleden
Gezondheid, familie & vrienden en dat je gelukkig bent.
En vooral genieten van het leven!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liefde, gezondheid, integriteit, altruïsme, vriendschap, mededogen en compassie, naastenliefde, voldoende geld, status, dak boven je hoofd, voldoende eten/drinken en beweging, scholing, muziek, werk, kleding, eigen keuzes kunnen maken, prettige band met ouders - familie - vrienden. rust, ruimte en regelmaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf kunnen zijn, op basis van gelijkwaardigheid met alles om je heen kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JIJ, zonder jou valt er letterlijk nix te 'beleven!!!'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn credo is:
Het ergste wat je kan overkomen in je leven is dat je afhankelijk van iemand (anderen) bent. Met afhankelijk bedoel ik volledig geestelijk (soms lichamelijk) afhankelijk van iemand of een systeem. Dat kan je echtgenoot zijn, een onderdrukt hoertje door een pooier (slaaf dus), een politiek systeem (b.v. N. Korea, China, en nog vele andere). Je bent in dat geval niet je zelf en wat ben je eigenlijk zonder jezelf? NIETS

Mijn antwoord op de vraag kan uit mijn credo worden gedistilleerd.

Daarna komt, maar wel op afstand:
Respect voor je medemens.
Ik denk dat dit nauwelijks toelichting behoeft. Israel-Palestina, China-Tibet, Nederlands elftal tegen Spanje, etc.

Je gezondheid, lol hebben, gelukkig zijn allemaal woorden/begrippen en is goedbedoeld.
Maar stel, je bent gezond, maar je zit 20 jaar onschuldig in een gevangenis, wat heb je in zo'n geval aan je gezondheid?
Was ik maar dood is wat de meeste zullen denken. Ook onderdrukte volkeren denken dat wel eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op gezondheid, dak boven je hoofd, eten, drinken na RUST. onafhankelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezondheid en geluk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je jezelf in de spiegel kan kijken zonder te balen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve alle andere super antwoorden vind ik het belangrijk dat je kunt genieten van de kleine dingen om je heen, zoals de veulens die ik rond zie rennen, een moeder die haar huilende baby oppakt en liefdevol over zijn rugje wrijft of met je partner buiten genieten van de sterrenhemel met een glas wijn erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keuzes , inzet , gezondheid , liefde geven en krijgen , en geluk , want uiteindelijk vaart niemand wel zonder geluk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weten wat niet belangrijk is in het leven