Is het onbeleefd als je geen hand voor de mond houd wanneer je gaapt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.8K
TurfGraver
3 jaar geleden
Vindt ik wel.

Antwoorden (2)

Ja, dat vind ik wel. Het is onbeleefd als je geen hand voor de mond houdt als je gaapt. Als je je hand niet voor de mond houdt als je gaapt, volg je niet de algemeen passende gedragsregels, de etiquette. In ieder boek over etiquette zal je deze regel vinden.
Antoni
3 jaar geleden
Ja, het is onbeleefd in onze maatschappij. Aan de andere kant is het ook heel interessant:
Als je gerust, werkt dat voor de andere partij aanstekelijk maar dit zou enkel zo zijn wanneer de ander je graag mag. Dan geeuwt die mee. Bij dieren o.a. honden is geeuwen een communicatiemiddel, om de ander te kalmeren. Maar in onze maatschappij is het onbeleefd
Als je gerust = als je geeuwt*
Toegevoegd op 22 oktober 2020 19:21: tekst