Waarom vallen knappe vrouwen vaak op mannen die hun vrouw slecht behandelen ?

Je weet wel van die uber macho's

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger toen ik nog een klein hersencelletje was vroeg ik me ook af waarom veel knappe vrouwen roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Derze relatie ken ik niet

Het beste antwoord

Vanuit een evolutionair perspectief valt dat goed te verklaren. Vroeger was de functie van vrouwen baren, verzorgen en eten verzamelen. Mannen moesten op jacht en bescherming bieden. De huidige ‘bad guys’ zijn het beste te vergelijken met de mannelijke vechtersbazen van toen. Voor vrouwen had het voordeel zich met deze mannen in te laten om verschillende redenen. 1.) Deze mannen konden de vrouwen goed beschermen voor gevaren vanwege hun aggressieve houding / vechterskwaliteiten. 2.) Ze zijn in staat zichzelf tegen gevaren te beschermen, waardoor overleven makkelijker wordt. 3.) Wanneer vrouwen kinderen krijgen van deze mannen geven zij hun genen door, waardoor de vrouwen dus kinderen krijgen die goed voor zichzelf kunnen zorgen.

En ja, we zijn geen jagers en verzamelaars meer… En ja, we zijn gecultiveerde wezens… Toch zijn zaken die in het verleden belangrijk waren, uit evolutionair perspectief, nog steeds relevant in onze huidige samenleving.

Bovenstaand antwoord heb ik al eens gegeven op de vraag: Waarom vallen zoveel vrouwen vaak op de bad-guy? Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/vallen-vrouwen-bad-guy.50951

Als toevoeging: Waarom het vooral de 'mooie' vrouwen zijn die op deze bad-guys vallen, is omdat zij het meeste te vrezen hebben voor andere mannen. Zij hebben dus bad-guys nodig om andere mannen te weren. In de huidige samenleving is het soms zo, dat deze mannen hun agressie niet alleen op andere mannen richten, maar ook op hun partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat trekt vrouwen nou eenmaal aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou niet alle vrouwen hoor. Ik ben suuuuuper knap en val niet op ubermacho's en al helemaal niet op mannen die mij slecht behandelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik dan je telefoonnummer ? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik val ook niet op bushokjes, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik ook al gauw als vandalisme omschrijven Maartje, als je wel op bushokjes viel. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha Maartje Voelt als een uitgetrapte ruit, vandaal! :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik zou bushokje nooit iets aan kunnen doen. Vandaar dat ik niet op hem val natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plantaardig, diervriendelijk en rekening houdend met bushokjes, mooi geregeld.
Vrouwen willen vaak een man waarvan die ze 'denken' te kunnen veranderen. Zij willen als het ware 'zorgen' voor de man, hem weer op het goede pad brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat nu ook weer niet. Sommige denken bijvoorbeeld dat ze een man van zijn drankprobleem kunnen afhelpen. Helemaal veranderen is weer een beetje te veel van het goede natuurlijk. Het is ook maar een deel van de oplossing op de vraag. Een macho zal heus meer sexappeal hebben dan een boekenwurm. Etc.
Ik vind het wel een intressante vraag maar de stelling is wel onwaar.Het ligt er bijvoorbeeld maar heel erg aan ook bijvoorbeeld welke tv zender je aan zet.

Ik ken heel veel fotomodellen en die zijn helemaal niet agressief. En hebben een leuke vrouw naast zich. Ken ook een paar artsen in het ziekenhuis en die hebben ook een mooie vrouw.