Waarom delen mensen zo graag hun lief en leed op bijvoorbeeld Goeievraag, Hyves, Twitter en Facebook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag wordt daar niet voor gebruikt hoor ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel hoor, genoeg mensen die het over hun liefdesproblemen hebben, financiële situatie, etc

Het beste antwoord

Omdat ze hier vervolgens (veel) reacties op zullen krijgen.
En mensen zijn verslaafd aan aandacht.
Hoe persoonlijker je verhaal, hoe meer anderen erop zullen reageren.
("Oh, wat erg voor je, heel veel sterkte!", "Als je iemand nodig hebt kan je met me praten hoor!", "Ben je geslaagd? Gefeliciteerd, joh!", etc, etc.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om "anoniem" stoom af te blazen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie het als een vorm van 'ventileren'. Voor sommigen lucht dat enorm op....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals deskundigen altijd al als tip geven, bij het verwerken van lief en leed: praat er over.

De wereld wordt sneller om ons heen en Hyves, Twitter en Facebook zijn de nieuwe manier, om contact met de wereld te hebben. Het is dan een logisch gevolg, dat mensen deze media ook gebruiken, om hun hart te luchten.
13 jaar geleden
Zelf doe ik hier ook aan, aan de ene kant omdat iedereen het doet, dus jij wil het ook doen. en ook omdat je via hyves met je vrienden kan praten(die ver weg wonen) en je kunt hun foto's kijken, waardoor je toch een beetje het idee heb dat ze bij je is(of hij). en net als goeievraag, het is toch een beetje uitdagend om de meeste punten te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mensen zijn vaak eenzame mensen, dus zoeken ze via deze weg oplossing om stoom af te blazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn het mensen die geen vrienden hebben en op het internet troost zoeken. Lekker anoniem net of je vrienden hebt. De meest trieste mensen zitten zo een 24 uur per dag achter het internet.