Wiet roken, mag dat?

Hoe kan het dat er in cafe's niet meer gerookt mag worden en incoffeeshops nog wel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Coffeeshops vallen onder de tabaksregelgeving en moeten dus rookvrij zijn. Voor het roken van tabaksproducten mogen coffeeshops, net als andere horeca-inrichtingen rookruimten (of terrassen) inrichten.
Voor coffeeshops betekent dit dat joints met tabak verboden zijn, maar pure joints en joints met tabaksvervangers (beide zonder tabak) zijn wel toegestaan. Hetzelfde geldt voor het gebruik van verdampers (zonder tabak).

Toegevoegd na 1 minuut:
Bron: Trimbos Instituut Roken info

Toegevoegd na 7 minuten:
Omdat softdrugs minder schadelijk zijn voor de gezondheid dan harddrugs, gelden hiervoor soms andere regels. Coffeeshops kunnen onder strenge voorwaarden wiet en hasj verkopen. Zij worden daarvoor niet strafrechtelijk vervolgd. Dit is de essentie van het gedoogbeleid.