Wat gebeurt er met jou als je de AOW leeftijd bereikt?

Stelvoor dat je bijna nooit heb gewerkt in Nederland,wel altijd hebt gewoond. Je bent op gegeven moment naar buitenland gegaan en weer terug gekomen.Bij terugkomen heb je geen huis in Nederland en geen geld. Je bent boven de 60 jaar. Geen familie en geen vrienden in Nederland ........en nu?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
" altijd in Nederland gewoond" en "naar het buitenland gegaan" .
Dit begrijp ik niet.
ronron1212
7 jaar geleden
Het aantal jaren dat je niet in Nederland hebt gewoond krijg je geen aow dat is 2% voor elk jaar dat je hier niet hebt gewoond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jaa voor paar weken of maanden.(vakantie etc ) officieel gewoon gewoond in Nederland altijd.
Erna55
7 jaar geleden
heb je je in Nederland laten uitschrijven uit de basisadministratie ?
ronron1212
7 jaar geleden
@Vandijk65vandij stel je vraag eens duidelijk wat is nu je vraag precies dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee Ik heb nog nooit laten uitschrijven in Nederland. Ik sta en stonden altijd in geschreven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet hoe ik mijn vraag nog duidelijker kan maken dan dat sorry. Nogmaal: een man van 60 jaar altijd officieel ingeschreven geweest in Nederland af en toe tussendoor naar het buitenland geweest. Opeens wordt de man 60 jaar. Hij heeft geen geld, geen huis en geen familie en vrienden. Hij komt terug naar Nederland of hij is in nederland. Wat gebeurt er met zo een man. Betreft zorg en woning etcetera
Erna55
7 jaar geleden
Nu begrijp ik het volgende :
Je had een woning en een inkomen in Nederland .
Je bent voor vakantie uit Nederland vertrokken, maar had je huis aangehouden. Je staat nog steeds op het adres ingeschreven.
Je komt terug. Toch klopt dit niet, want dan zou je geen vraag hebben.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Quote: "officieel gewoon gewoond in Nederland" Hoe kan iemand officieel in Nederland gewoond hebben en dan geen woning hebben?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
En 60 is geen aow leeftijd
teusvh
7 jaar geleden
AOW duurt nog ca. zeven jaar.Hij kan zich melden bij de gemeente voor een bijstand-uitkering.
tinus1969
7 jaar geleden
@Vandijk65vandijk Als je geen huis hebt, waar stond je dan ingeschreven? En waar woonde je daadwerkelijk?

Antwoorden (1)

Het antwoord lijkt niet moeilijk.
Tot de AOW-gerechtigde leeftijd kunt u een bijstandsinkomen krijgen. Vanaf de AOW-leeftijd krijgt u AOW. Zo te zien 100%. Hoe hoog de AOW is hangt ervan af of u alleenstaand of samenwonend / gehuwd bent. Zie de bron.
Het AOW-inkomen is iets hoger dan het WWB-inkomen.