Waarom zijn europese landen niet blij met migranten/vluchtelingen stroom (zie uitleg)?

Hoi, Zoals ik vaak op de media hoorde afgelopen maanden zijn veel mensen uit Syrie, Irak, Afghanistan etc.. naar europese landen gegaan zoals Nederland, Duitsland, UK, Engeland, scandinavie gegaan vanwege IS(IS) en andere onveilige redenen.. Maar waarom zijn sommige landen er tegen en dat ze niet blij zijn? Het is toch logisch dat mensen vluchten voor de ellende en is. Wat verandert er in de maatschappij voor die landen als europese landen zoals duitsland dit maar toe laat dat migranten en vluchtelingen uit arme landen toe komen naar hun land?

Toegevoegd na 5 minuten:
Is het ook zo dat deze landen steeds leger worden zoals Iran, Irak en Afghanistan. Dus dat er weinig mensen wonen en meer mensen weg gaan? Aangezien het zo lang oorlog is!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wellicht is het handig als je je inleest over de problematiek. Als de vluchtelingenstroom enkel die zou zijn als gevolg van IS of andere oorlogen zou er een stuk minder weerstand zijn. Het voornaamste probleem is echter dat een groot deel van de vluchtelingen vanwege economische redenen hier komen. Ik weet niet wat de ratio is maar volgens mij is het deel oorlogsvluchteling vs economisch vluchteling inderdaad zo scheef dat je vraag al niet meer klopt. Wat er verandert? Nou vluchtelingen moeten ergens opgevangen worden dat kost bergen geld en plek. Ook is men bang dat deze vluchtelingen een uitkering aan zullen vragen mocht een asielverzoek gehonoreerd worden OF dat banen "ingepikt" worden. Daarnaast staat een groot deel van de bevolking niet te springen op een groter wordende invloed van voornamelijk arabische/moslimcultuur en bijbehorende ideologie zoals de sharia. Dit alles wordt nog eens verergert door het feit dat een groot deel van de vluchtelingen jonge alleenstaande mannen zijn die komen uit een cultuur waar vrouwenrechten niet zo vanzelfsprekend zijn als hier. Dit is onder andere in Duitsland op oudjaarsnacht tot uiting gekomen. Overigens is men ook nog bang dat er tussen de vluchtelingen die WEL uit IS-gebied komen ook nog IS-aanhangers zitten, Althans dat is gewoon het geval. De kans op terroristische aanslagen zou op die manier weer groeien.

Antwoorden (1)

Als de vluchtelingenstroom enkel die zou zijn als gevolg van IS of andere oorlogen zou er een stuk minder weerstand zijn. Het voornaamste probleem volgens sommigen is echter dat een groot deel van de vluchtelingen vooral vanwege economische redenen hier komen. Ik weet niet wat de ratio is maar volgens mij is het deel oorlogsvluchteling vs economisch vluchteling inderdaad zo scheef dat je vraag al niet meer klopt.

Wat er verandert? Nou vluchtelingen moeten ergens opgevangen worden dat kost bergen geld en plek, dat betekent dus dat een groter deel belasting geld daaraan opgaat. Ook is men bang dat deze vluchtelingen een uitkering aan zullen vragen mocht een asielverzoek gehonoreerd worden OF dat banen "ingepikt" worden. Daarnaast staat een groot deel van de bevolking niet te springen op een groter wordende invloed van voornamelijk arabische/moslimcultuur en bijbehorende ideologie zoals de sharia. Dit alles wordt nog eens verergert door het feit dat een groot deel van de vluchtelingen jonge alleenstaande mannen zijn die komen uit een cultuur waar vrouwenrechten niet zo vanzelfsprekend zijn als hier. Dit is onder andere in Duitsland op oudjaarsnacht tot uiting gekomen.

Overigens is men ook nog bang dat er tussen de vluchtelingen die WEL uit IS-gebied komen ook nog IS-aanhangers zitten, Althans dat is gewoon het geval. De kans op terroristische aanslagen zou op die manier weer groeien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord nu snap ik het wel beter. We kunnen niet achterhalen achteraf of alle vluchtelingen inderdaad, echte vluchtelingen zijn of economie vluchtelingen of IS aanhangers. En we zouden denk ik inderdaad ook niet meer onze eigen cultuur kennen door de shahara/arabie/moslim cultuur (niet stom bedoelt voor die mensen).