Zijn er HBO studies op het gebied van travel/toerisme die niet te economisch zijn ingesteld?

Ik ben op zoek naar een studie op het gebied van toerisme/travel. Mijn interesses zijn: talen, cultuur, buitenland en met mensen in aanraking komen. Ik ben totaal niet economisch ingesteld. Vandaar mijn vraag, want veel toeristische studies zijn dit wel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Op de HAVO was ik ook altijd gemiddeld in economie, maar op de NHTV heb je diverse studies die gericht zijn op wat jij eerder noemde. Bijvoorbeeld Functiegericht toerisme en Recreatie of Manager Travel Trade. FBTR Heb ik zelf gevolgd en dan kun je weer kiezen uit 4 specialisaties. Heb ik zelf ook afgerond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De HBO studies leiden breed op en het economische aspect hoort bij het vakgebied van toerisme. Maar ook met andere studies die minder gericht zijn op de economie kun je doel bereiken. Hoewel het HBO een beroepsgericht opleidingen aanbieden. Gaat het ook om dat je een bepaalde denkniveau aan leert en daarna vrij bent om een bepaald beroep te kiezen of op te solliciteren.