Wat te doen?

Een vriend van mijn ouders is overleden, en nu wil mijn moeder dat ik mee ga naar de crematie!
Maar die vriend is helemaal niet mijn vriend..en dat is juist het probleem!
Als ik dat zeg tegen mijn ouders zullen ze willen weten waarom niet..en dat wil ik nu net niet vertellen!

Wat kan ik doen om op een nette manier onder die crematie uit te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je anders altijd wél mee, als er iemand uit de kennissenkring van je ouders overlijdt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het hele goede kennissen zijn wel! ( en ik ze natuurlijk ook goed ken)
dit was een hele hechte huisvriend van mijn ouders dus..

Het beste antwoord

Tussen de regels door lees ik dat je heel goede redenen hebt om niet te gaan. Zelf zou ik niet gaan omdat het voor jou kennelijk nogal gevoelig ligt. Het is wel een goede vriend van je ouders; hij is net overleden, dus ze zitten waarschijnlijk niet op negatieve verhalen over die persoon te wachten. Als jij het aankunt zou je kunnen zeggen dat je niet gaat, maar in een later stadium wel vertelt waarom. Maar eigenlijk moet je zelf beoordelen of je het wel wil vertellen; over enige tijd misschien of nooit. Je zou tegen je ouders kunnen zeggen dat je weet dat ze graag willen dat je erbij bent. In het uiterste geval een smoes, maar dan alleen om de gevoelens van je ouders te sparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! Maar wat is dan de perfecte smoes?
Want inderdaad ik wil de gevoelens sparen van mijn ouders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de omstandigheden natuurlijk niet, maar iets van ziek zijn zodat je de deur niet uit kunt; hevige diarree en overgeven. Als het zo gevoelig ligt moet je maar even ziek SPELEN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zat ik zelf ook al aan te denken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen ! Dan kun je over een tijd alsnog beslissen of je je ouders ooit op de hoogte brengt; als je dat nu zou doen komt er alleen nog maar ellende bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je en ik voel er weinig voor om 'oud zeer' weer vers te gaan maken!
Bedankt voor je antwoord!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (6)

Eerlijkheid duurt het langst ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ze hier voor minnen.... de leugen zal u vrijmaken blijkbaar. nouja +1 voor een waarde in het verval bij deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe er een punje bij. Goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 omdat ik die min niet snap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u! snapte hem zelf ook al niet. waarschijnlijk vind ze het antwoord zelf niet nuttig....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'ze' heeft nog niks geplust of gemint hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow, dat dacht ik ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu heb je een plusje van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel :-D :-D mijn dag is weer goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat door 1 puntje?
Wat ben jij snel tevreden zeg;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd :-D
Gewoon zeggen waar het op staat! Is jouw citaat: Die vriend is helemaal niet mijn vriend> een manier om eigenlijk iets anders te zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon meegaan, uit respect voor je moeder. Zij heeft je gevraagd om mee te gaan, en stelt dat kennelijk zeer op prijs, anders vroeg ze dat niet. Ze heeft wellicht je steun nodig.

En anders; dan zul je een hele goede smoes moeten verzinnen. Een sollicitatie, een afspraak bij de tandarts, om maar wat te noemen. Maar bedenk eerst of je echt zo ver wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het excuus "om familiare omstandigheden" gaat nu helaas niet op. als je gegronde redenen hebt niet te willen gaan en niet wil toelichten is dat je goed recht. daar moeten ze het maar even mee doen voor nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Getuigt het niet van enig fatsoen als je er "gewoon" naar toe gaat? Misschien ook uit respect voor je ouders? Je geeft aan dat hij een hele hechte vriend voor je ouders was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de regels door krijg ik de indruk dat er tussen jou en die vriend van je ouders iets heel vervelends is voorgevallen... Kun je dat niet als reden aangeven om niet mee te gaan? Je hoeft echt niet uit te leggen wat er gebeurd is...zeg gewoon dat het vervelend was, en dat je daarom niet meewilt...