Ze behoren tot het Koninkrijk der Nederlanden maar hebben elk zo hun aparte status. Aruba is namelijk een land en de andere eilanden zijn gemeentes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ze zijn niet zelfstandig, want ik had iets gehoord dat ze daar graag voor wouden tekenen (De gemeenten en Aruba)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, en wat mij betreft mogen ze als de geldkraan maar dicht wordt gedraaid!
Antoni
9 jaar geleden
Niet alleen Aruba is een land binnen het Koninkrijk, sinds 10 oktober 2010 geldt dat ook voor Curaçao en Sint Maarten. De andere eilanden (Bonaire, Saba en Sint Eustatius) zijn bijzondere gemeenten.
Aruba, Curaçao en Sint Maarten zijn landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Bonaire is een speciale gemeente, net als de eilanden Saba en Sint Eustatius.

Op deze website http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Antillen vind je deze informatie:

"De Nederlandse Antillen (Papiaments: Antias Hulandes, Engels: Netherlands Antilles) waren van 15 december 1954 tot 10 oktober 2010 een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, aanvankelijk bestaande uit zes eilanden in de Caraïbische Zee die tot twee eilandengroepen van de Kleine Antillen behoren. In 1986 ging Aruba als afzonderlijk land binnen het Koninkrijk verder. In 2010 volgden Curaçao en Sint Maarten, terwijl Saba, Sint Eustatius en Bonaire (ook bekend als de BES-eilanden) als 'speciale gemeenten' werden opgenomen in het moederland als Caribisch Nederland. De Nederlandse Antillen bestonden dus niet langer als staatkundige eenheid.

De benaming Nederlandse Antillen wordt nog gebruikt als verzamelnaam voor alle eilanden in de Caraïbische Zee die tot het Koninkrijk der Nederlanden behoren, ongeacht de uiteenlopende statuten, te vergelijken met de Nederlandse Waddeneilanden die ook geen politieke eenheid vormen."
Antoni