Als iets geen taboe is wie of wat kan er dan voor zorgen dat het wel een taboe is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Mensen of instituten die invloedrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel individu kan dat alleen.Een taboe word gecreeerd doordat grenzen worden aangebroken.Dan pas worden taboe's in een samenleving zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cultuur! Veranderingen binnen een cultuur kunnen er voor zorgen dat iets wel of geen taboe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een taboe? Voor een iedere is dit iets anders. Ik denk dat er dan iets over over jouw eigen grensenga. Dit is voor jou dan taboe! Maar voor een ander kan dit niet het geval zijn..... Taboe is naar mijn mening persoonlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot schandaal kan bijdragen dat het onderwerp een taboe wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle taboes bestaan al. Misschien niet op alle plaatsen, want in de ene cultuur zijn sommige taboes nog volledig van kracht, terwijl op andere plaatsen dit al volledig geaccepteerd gedrag is.

Hooguit kunnen taboes nog 'verhuizen' doordat ze meeverhuizen met mensen die een cultuur importeren in hun nieuwe woonoord.
itsme
14 jaar geleden
als het negatief in het journaal komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door bepaalde negatieve gebeurtenissen, die verstrekkende gevolgen hebben.
Neem als voorbeeld de incestzaken, er zijn ouders die hun kinderen niet meer durven te knuffelen, terwijl dit heel normaal en natuurlijk is.