Hebben wij in het westen een kleiner groepsbewustzijn als bijv. een indianenstam?

De mens is een groepsdier maar leeft ,in het westen , in steeds kleiner sociale verbanden, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

We zijn ons nog steeds bewust van onze sociale verbanden, alleen kiezen we andere sociale verbanden.
Bij een indianenstam of een ander, meer geisoleerde groep mensen, heb je geen keuze om voor andere verbanden te gaan. Daar is familie, je gemeenschap belangrijk.
Hier in het westen kiezen we eerder voor vriendschap, of andere vormen van sociaal contact (misschien wel internet!)
Het betekent dus niet dat we minder bewust zijn van onze sociale verbanden, het is anders.