Internet is (gelukkig of helaas) een afspiegeling van de maatschappij.Is goeievraag.nl dat ook?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet volledig want de meeste participanten zijn in de eerste plaats : leer-en nieuwsgierig , in de tweede plaats tuk op punten en in de derde plaats vrij beleefd in omgangsvorm want van de maatschappij niet altijd kan gezegd worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In mindere mate zeker wel. Ik bedoel er zitten hier toch allerlei slag mensen denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat valt heel moeilijk te zeggen. Elke website heeft zo zijn 'doelgroep' en zonder dat wij een idee hebben over wie jij bent en tot welke 'maatschappijgroep' jij behoort, is zo'n vraag eigenlijk onmogelijk te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verwacht van niet. Het zal een afspiegeling zijn van een deel van de maatschappij. Mensen zoals mijn ouders zullen verhoudingsgewijs minder aanwezig zijn op internet en Goeievraag.nl dan de jongere generaties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat zal ik zeggen? Volgens een ICT'er is het een zegen dat internet, maar tegelijkertijd ook een vloek, omdat iedereen erop kan. En niet iedereen gaat er even verstandig mee om qua beveiliging, virusprogramma, et cetera.
Als ik kijk naar de vragen hier, dan zie ik heel goede. En heel slechte ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de mensen die van internet gebruik maken een grotere diversiteit hebben dan die gebruiker zijn van goeievraag.
Gebruikers van goeievraag vinden het leuk om kennis te delen. Wil dit zinvol zijn, moet je wel wat toe te voegen hebben. Ook worden er voorwaarden aan de minimumleeftijd gesteld.
Een deel van de internetgebruikers zit achter de computer om spelletjes te spelen of zich op een andere solitaire manier te vermaken. Ook de minimum leeftijd is lager.
De gemiddelde leeftijd en het niveau van algemene ontwikkeling van gebruikers goeievraag.nl liggen m.i. hoger dan die van alle gebruikers van het internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind internet geen afspiegeling van de maatschappij, en GV al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als goeievraag.nl het op zijn beloop laat dan wordt het uiteindelijk een afspiegeling van de maatschappij.
Modereren ze van alles en laten ze alleen maar toe wat volgens hun eigen visie door kan gaan, wordt het nooit een afspiegeling van de maatschappij.
Het is hier net als in de politiek, hardschreeuwers maken de meeste ophef. En holle Vaten klinken het hardst.
En zeker niet te vergeten: Zij die weten spreken niet, zij die spreken weten niet..