Wat is integratie van zorg en welzijn?

Ik heb verschillende bronnen opgezocht, maar kom er nog steeds niet goed uit.
Heeft het met samenvoeging van zorg en welzijn te maken?
Zo ja, hoe en wat voor samenvoeging dan?

Ook op verschillende bronnen blijven er vraagtekens rondzweven bij mij.

Wie kan mij helpen?
Om een duidelijk beeld te krijgen van het het nu precies inhoud.

Toegevoegd na 41 minuten:
Er staat hier de volgende zinnen:
Integratie zorg en welzijn blijkt uit:
- Beleidsmatige aanpak overheid
- Competenties beroepsopleidingen
- Wegvallen van 'muren'

Maar wat is integratie?

Het heeft met begeleiden te maken, want het boek heet methodisch begeleiden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De integratie van zorg en welzijn in wat? Als je dit algemeen moet verklaren dan zal het heel abstract overkomen voor jou. Het kan gaan om de integratie in het beleid van de regering, maar ook om integratie in een organisatie, op school, in het jeugdhuis.... Het kan iets zijn dat overal geïntegreerd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie bijgewerkte informatie. Misschien kan je daar wat mee?
ronron1212
10 jaar geleden
welke info xesther8?

Het beste antwoord

Je vraag is breed. Een oplossingsrichting kan het volgende zijn:

De zorgsector en welzijnssector zijn twee aparte disciplines. Er is de laatste tijd veel aandacht vanuit de overheid voor het integreren (= samenvoegen) van de zorgsector (bijv. huisarts) en de welzijnssector (bijv. maatschappelijk werker). Hoewel welzijnswerk en zorg dicht bij elkaar liggen en elkaar kunnen aanvullen en versterken, bestaat er vaak weinig tot geen samenwerking tussen deze beide disciplines. Dat wil men door integratie van beide desondanks toch bevorderen. Lees ook eens het artikel in de bron voor een opinie op de problematiek rondom dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!