Het hangt ervan af, waar ze vandaan komen. Mensen uit andere Europese landen kunnen hier komen wonen (als ze woonruimte en werk kunnen vinden ;-) ), van buiten Europa moeten ze eerst een verblijfsvergunning zien te krijgen.
Of ze moeten asiel aanvragen, zo'n jaar of 8 in een asielzoekerscentrum (vaak worden ze tussendoor nog verplaatst : verstaan ze net Limburgs, gaan ze naar Friesland...) afwachten op goedkeuring. Als ze die krijgen, moeten ze verplicht inburgeren, zo niet, moeten ze terug naar het land van herkomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet echt, gezien de mazen in de wet van de Europese unie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emigreren vereist dat je een aantal stappen verricht. Die kunnen veel energie van je verrgen. Vanuit de Europese Unie emigreren is makkelijker dan vanuit China b.v. Ben je eenmaal geemigreerd dan komt het moeilijkste, het inburgeren, je thuis voelen in een land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emigreren is altijd moeilijk. Je verlaat een bekende omgeving, mensen en gewoonten die je kent om je ergens anders te gaan vestigen.
Als buitenlander ben je meestal 'de uitzondering' en meestal moet je je meer bewijzen dan de allochtone bewoners van het land. Je hebt vaak taalproblemen, kent de weg en de gewoonten van het land niet.
Voor je in een land gesetteld bent, kost veel tijd en aanpassingsvermogen.

De stap om te emigreren maak je meestal niet zomaar. Je wilt graag een betere of veiligere toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen Europa is er vrijheid van werk en vestiging.
Maar van buiten Europa is het een heel gedoe.
Op de site van de IND kun je er alles over lezen.
www.ind.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heel moeilijk vanuit Turkije bijvoorbeeld is heel moeilijk om naar Nederland te emigreren.!