Is het waar dat in sommige culturen vrouwen mooier worden gevonden als ze dik zijn? zoaja welke?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Landen waar dik zijn juist gewaardeerd wordt, zijn bijvoorbeeld Mauretanië (West-Afrika), Jamaica, Noord-Mali, Nigeria, Polynesië, Kameroen en Hawaï. In deze landen zul je dan ook nauwelijks dieet- of afslankproducten vinden.

In de hierboven genoemde Afrikaanse landen gaat men zelfs zover dat men meisjes en vrouwen onder dwang voert. Deze manier van dwangvoeren heet “gavage”. Al vanaf jonge leeftijd worden meisjes en jonge vrouwen als ganzen vetgemest en gedwongen veel couscous (rijk aan koolhydraten) te eten en vette kamelenmelk te drinken. Moeten ze hiervan overgeven, dan moeten ze daarna opnieuw nog meer eten.

Mooi in Mauretanië. Dikke enkels, een dikke kont en striae vindt men hier prachtig en het summum van schoonheid. Daarom nemen vrouwen zelfs hun toevlucht in het nemen van gevaarlijke illegale medicijnen, bestemd voor kamelen. De obsessie met eten in Mauretanië is precies omgekeerd als bij ons, de vrouwen moet dik zijn maar dat geldt niet voor de mannen. De mannen moet juist dun zijn!

Ook in Jamaica is dik zijn mooi. Overigens geldt het daar voor zowel mannen als vrouwen. Mannen moet een mooie, dikke ronde buik hebben en vrouwen een goede “bumper” oftewel een lekker dik en rond achterwerk. In dit land is eten een obsessie. Eten is belangrijker dan wat dan ook. Al vanaf kleins af aan is er "gezond" uit zien belangrijk. Een baby moet er dik en rond uit zien, want een magere baby moet wel wormen hebben. Ook hier nemen meisjes en vrouwen hun toevlucht tot illegale medicijnen om vet aan te kweken. Groeibevorderaars met hormonen voor kippen zijn hier de goedkoopste maar gevaarlijke manier om aan te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Alleen al in de Nederlandse cultuur vroeger. Dik zijn was een teken van rijkdom. Arme mensen konden niet dik worden, daarvoor moesten ze te hard werken en hadden ze te weinig eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de |Rubens vrouw
In sommige culturen geeft dik zijn wel een status. B.v. op de Antillen houden Antillianen van grote grote konten. Hoe meer kont en vrouw heeft hoe meer status.

Toegevoegd na 1 minuut:
bedoelde uiteraard één keer groot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja in sommige landen/culturen zijn ze van mening dat als vrouwen dik zijn de man ze goed onderhoud.

Volgens mij Suriname. Je zult nog wel meer landen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de Antillen maar ook op Hawaii.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat is ook je eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Arabische culturen vindt men over het algemeen dikkere vrouwen mooier.

Trouwens, uit onderzoek is vaak genoeg gebleken dat de meeste mannen iets vollere vrouwen mooier en aantrekkelijker vinden dan dunne vrouwen.

Smaak heeft ook te maken met het steeds veranderende modebeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verwijs je naar een aflevering van Oprah waarin vrouwen uit Mauretanie te gast waren. Vrouwen in dat West-Afrikaanse land worden al van jongs af aan 'vetgemest' met allerlei voedsel, vaak volle melkproducten etc. En volgens mij ook vette zware noten als ik me neit vergis.
In Mauretanie wordt dun, mager en/of slank echt al LELIJK gezien, en dik, vol, of obesitas-achtig gewoon als de ware SCHOONHEID.
Dus, kijk Oprah, zoek de aflevering, en je komt alles te weten.