kan een ex na twee jaar, (zonder enig contact) plots beseffen dat hij inderdaad verkeerd geweest is tijdens die relatie en dat dan toegeven?

toen leek het voor hem maar een spel, en ik hield zielsveel van hem.hij zegt dat hij nu beseft wat hij me allemaal aangedaan heeft en vraagt of we nu toch vrienden kunnen zijn. ik heb nu een mijn man en ben dolgelukkig met hem.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is nu je vraag? Of je er nog iets mee moet? Of dat zoiets kan. Ik denk van wel. Maar of jij daar nog iets mee wilt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben niet van plan weer wat met hem te beginnen, dat absoluut niet, ik houd veels te veel van mijn man om dat te doen, en dat heb ik hem ook verteld.
het punt is hij vraagt steeds om vergiffenis en om gewoon vrienden te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb mijn man inderdaad alles verteld en ook dat ik plots weer een email van mijn ex ontvangen heb, en dat hij vrienden wilt zijn.
vergeven kan ik hem wel, en ook wel vrienden zijn denk ik als hij maar beseft dat het nooit meer dan dat kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is bij hem inderdaad een nieuwe relatie stuk gelopen, is nu single
dat zou misschien de reden zijn waarom hij plots naar mij zocht of niet, want hij had geen idee dat ik niet alleen meer was
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige waar ik mee zit is: is hij mijn vriendschap wel waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij wat ik lees,is mijn eerste gedachten...nee,hij is jou vriendschap niet waard..
virgina..wees gelukkig met je man..en laat jou ex niet tussen jullie komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor alle reacties, het heeft mij geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is plots gestopt met contact proberen te maken, geen email, niets, nadat hij gemerkt heeft dat ik inderdaad gelukkig ben, en niet van plan ben mijn relatie op te geven. ik denk dat jullie gelijk hebben, hij was van plan weer meer dan alleen vrienden te zijn.

Het beste antwoord

Zeker kan dat, want berouw komt na de zonde, zoals een oud spreekwoord zegt. Is je eigenlijke vraag of je nog vrienden kunt zijn? Voor mij zou hij alleen evtl. een verre vriend kunnen worden. Maar alleen als hij me niet op een kwetsende manier had gedumpt. Uit je manier van schrijven maak ik op dat je toch nog gevoel voor hem hebt.Dit is logisch omdat hij heel veel voor je betekende.Alleen dan praat je zelfs nog met hem,omdat er altijd nog iets over is gebleven van je gevoel. Daarom en vooral omdat je dolgelukkig met je man bent, zou ik geen enkel risico willen lopen dat je straks alleen over blijft. Je gevoel kan bij elk restje liefde voor je ex weer terug komen als je vriendschappelijk met hem omgaat. Oude herinneringen komen weer op, hij bespeelt je weer en voor je het weet houd je van twee mannen en moet je eigenlijk kiezen. Dit wil je niet! Bij je ex kan er geen vertrouwen zijn, dus de angst weer gedumpt te worden blijft bestaan. Voor mij zou puur uit zelfbehoud geen echte vriendschap mogelijk zijn. Ik zou zelf al het contact verbreken, zeker omdat je man dit niet zou willen, dit legt a.h.w. een bom onder je huidige relatie.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ik zou dat wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Mensen kunnen gelukkig in het leven leren en achteraf beseffen dat ze niet juist hebben gehandeld, en het alsnog eerlijk durven toegeven. Dat siert toch de mens.
Nu ben je gelukkig met een andere man. Accepteer de excuses van je ex, maar laat het zo. Want het zal je toch bezig houden, omdat je zielsveel van hem hebt gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij niet. Als ik dit zo lees, krijg ik de indruk dat bij hem een nieuwe relatie is stukgelopen, en dat hij weer genegenheid zoekt. Mogelijk laat hij jou weer vallen als hij weer een nieuwe relatie krijgt. ( Ik kan het natuurlijk ook mis hebben, ik ken de situatie niet).
14 jaar geleden
Het kan hoor, als je niet meer met iemand bent en je gaat diegene missen, kom je in een fase waarbij je gaat nadenken wat je beter wel en niet had kunnen doen.
En uiteindelijk krijgt hij spijt voor zijn misdaden.
Maar ik zou maar niet doen hoor, je relatie op het spel zetten.
Als hij slecht voor je is geweest en hij beseft het, beter dat jullie beide afsluiten dit hoofdstuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk dat dat kan, maar de enige die dat kan bepalen ben jij. Ik vind het al dapper dat hij dat toegeeft, dus wees vrienden met hem en gelukkig met de man die je nu hebt.
Nog even dit, jij bent nog veel dapperder als je hem kunt vergeven en vrienden kunt zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En verder moet het hoofdstuk met hem afgesloten worden, want jij bent nu gelukkig en daar gaat het om!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, en dat moet je dan heel serieus nemen... En dat kan niet anders zijn dan een fors probleem, want in mijn ogen als je ooit veel van die ex gehouden hebt, dan is dat nog niet over, hoe blij en gelukkig je ook bent met je nieuwe man...

Je hoeft er niets meer mee, maar ik denk dat je er niet aan ontkomt om hem toch te woord te staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij echt goed beseft wat de gevolgen van zijn daden zijn, begrijpt hij ook dat je niet zomaar weer vrienden met hem kan zijn.

Als hij ook beseft hoe zielsveel je van hem gehouden hebt, kan hij misschien ook snappen hoeveel pijn hij je heeft aangedaan.

Als hij dus echt iets heeft geleerd van zijn fouten, zal hij je ook voldoende ruimte geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jahoor dat kan waarom niet.
Tijd kan heel veel met je doen en in dit geval is dat het besef dat hij verkeerd is geweest tijdens jullie relatie.

En als vrienden verder?
Als dit geen belemmering kan worden voor je huwelijk waarom niet?

Toegevoegd na 53 seconden:
Maar daar weet alleen jij het antwoord op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou misschien kunnen, maar zou me achter m'n oren krabben en goed op mijn hoede zijn.
De grote vraag is, word je er beter van?
Is in jouw huwelijk (je bent immers dolgelukkig met je man) wel plaats voor een ex, die nu pas spijt heeft en goede vrienden wil zijn.

Of het oprecht is?? Ikzelf zou de deur dicht houden.
Om wrijving in de huwelijk te voorkomen.
Je zult je man ook wel het e.e.a. verteld hebben over je ex en dat hij je heeft gekwetst.

Is er bij jou behoefte om hem in je leven te hebben??
Is er wel plaats voor??
Hoe vind je man dit? Denk eens als het anders om was geweest.
Wanneer een ex van je man graag weer vrienden met hem wil worden, zit je daar op te wachten?

Ik ken je ex-vriend niet, het kan dat hij echt spijt heeft.
Maar dan is hij wel te laat! Had hij eerder aan moeten denken!

Wat een sukkel, weet nu pas wat hij je heeft aangedaan!
Gelukkig ben je met een ander getrouwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg dat je hem vergeven hebt maar neem afstand en laat hem niet tussen jou en je man komen.Dat gebeurt eerder dan je denkt dus houd hem verder op afstand.Geen mails van hem accepteren.Laat het verleden rusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan.

Maar zoals jij het nu schrijft zou ik hem niet geloven. Ik proef een nare bijsmaak.
Hij was een meester in manipulatie. Dat zal hij zeker niet verleerd zijn.

Zeg hem maar dat je niet wilt en dat hij genoeg anderen vrienden kunt vinden.

Maar iemand kan zeker veranderen hoor. En kunnen dan ook spijt krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen kan tot inkeer komen. Onder alle omstandigheden. Er is zelfreflectie voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zeggen ook weleens
als je van iemand houdt laat die gene gaan.. en keert die terug , dan zijn jullie voor elkaar geschapen..
het is maar een gezegde..

maar over het algemeen zien we. dat mannen liefde niet zo serieus nemen, ze zijn dan of op sekseuele relatie uit of uit eerdere ervaringen met vrouwen .

en dan na een tijdje keren ze alsnog terug en beseffen dat voorafgaande relatie , toch bijzonder was. en toch die ene vrouw hem meer te bieden had. en toch zielsveel van hem hield..

dus spijt hebben is menselijk .

maar zoals het vaker in antwoorden is aangegeven ..
wat bereik jij er mee ?
en hoe voel jij er bij ?
en wil hij maar alleen vrienden zijn ??

een man stelt na 2 jaar voor om met een ex gewone vrienden te worden .
humm is niet echt te vertrouwen.

maar welke keuze je ook maakt .. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan want de voorbije jaren doen meestel slepende hartelijke dingen verwerken en geven ruimte om het voorbije gegeven te bedenken en anders dan voorheen te bekijken.Een oprecht iemand en dat is ook de voorwaarde kan de nieuwe inzichten mede delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, en wees blij. Dan heeft die hele situatie nog tot iets geleid. Een besef van hem uit. Beter dan dat beiden er nooit een les uit zouden trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Virginia, behalve je vraag heb ik ook nog even je antwoorden op de reacties aan jou gelezen. Alles bij elkaar opgeteld kan ik maar tot 1 advies komen... ALS hij werkelijk beseft wat hij je heeft aangedaan, biedt hij z'n oprechte excuses aan en laat je verder met rust. Het feit dat hij contact wil blijven houden betekent dat hij iets van JOU wil/ nodig heeft. Als ik jou was zou ik zijn excuses accepteren, m'n uiterste best doen hem te vergeven.. maar het daarbij laten. Je bent hem NIETS verschuldigd.

Tenzij je ergens diep van binnen ook nog wat van/ met HEM wil...Dat zou de enige reden moeten zijn je huidige geluk ervoor op het spel te zetten. Of dat een goede reden is is uiteraard een tweede... dat kan alleen jij maar bepalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kan.

Maar sommige mensen hebben een groot ego. Zo groot dat ze in staat zijn om zelfs een huwelijk daarvoor kapot te maken. Dit om hun eigen gevoelens te bevredigen. Vooral jouw woorden dat het voor hem een spel leek, doen mij huiveren (uit eigen ervaring).

Als er 2 jaar verstreken zijn zonder contact waarom zou je dan het contact herstellen. Je hebt waarschijnlijk het verdriet verwerkt; dus wat levert het op voor jouzelf? Mocht je dat niet hebben verwerkt is de kans groot dat je wederom problemen zaait in je nieuwe leventje. Is dit wat je wilt?

Jij bent de belangrijkste factor in dit verhaal; niet hij! Dus als jij behoefte hebt aan nieuw contact en jij denkt dat je dit echt aankan dan zou een vriendschap kunnen bestaan. Maar als jij er niet aan toe bent en er geen behoefte aan hebt, kies dan voor jezelf (en voor je gezin). Wat vindt je huidige man van dit voorstel? Lijkt me ook geen onbelangrijk geheel in dit verhaal. Als hij liever niet heeft dat jullie vrienden worden; wie heeft dan voorrang? Ik neem aan je man; anders klopt er iets niet in je huidige relatie.

Ik ben hierover nogal sceptisch; iemand die jou zoveel pijn heeft gedaan en twee jaar niets van zich heeft laten horen, kan niet van je verwachten dat je meteen klaar staat om hem met open armen te ontvangen. In mijn optiek is het daarvoor te laat. Als hij in de jaren wijzer is geworden moet hij ook begrijpen dat jij in die jaren een nieuw leven hebt opgebouwd; zonder hem.

Dus volg in dit geval je verstand en denk vooral in de eerste plaats aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, het is namelijk gebeurd, toch!

Maar het hoeft jou niet van jouw stuk te brengen.
Want jij bent niet hem,
jij bent jij,
en jij bent verder gegaan, hebt geleerd van je situatie en klaar!
Houden zo!

Het voelt alsof hij nu gevoelens heeft waar jij iets aan moet gaan doen, maar dat is helemaal niet waar, want het verleden is al geleefd!

Hij heeft misschien voor zijn eigen gevoel "fouten" gemaakt, welll, let him live with it en trek het je vooral niet aan, zou ik zeggen!
Jij hebt er gewoon niets mee te maken wat hij voelt, daar moet hij zelf lekker mee omgaan!

Jij bent niet verantwoordelijk!
Je bent slechts verantwoordelijk voor je eigen gevoel, gedrag en keuzes!

Je mag het gewoon weer loslaten.

Fijn toch!

Ik hoop dat je daar wat aan hebt.