hoeveel handtekeningen heb ik nodig om iemand te ontslaan?

gewoon nieuwsgierig?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (7)

0, je kunt iemand niet ontslaan met handtekeningen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee zo werkt het niet. Je kan in Nederland geen petitie houden om iemand te ontslaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand ontslaan heeft niets met handtekeningen te maken een baas of eigenaar van een bedrijf kan iemand ontslaan.
11 jaar geleden
Om iemand te ontslaan heb je een geldige reden nodig, geen verzameling handtekeningen.
Werkweigering, diefstal, sexistisch (ongewenst)gedrag. Soms kan je ook toestemming krijgen om iemand te ontslaan als je bedrijf de kosten voor personeel niet meer kan dragen.
11 jaar geleden
1 handtekening van de kantonrechter volstaat.
11 jaar geleden
1.... van desbetreffende persoon indien hij het wederzijds ontslag aanvaard.
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wederzijds ontslag? Wordt de werkgever dan ook ontslagen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wederzijds goedvinden.
Frimu2
11 jaar geleden
Dank je Teresah ....
Iemand kan zelf ontslag nemen of ontslagen worden door de werkgever. Er bestaan geen andere mogelijkheden om iemand te ontslaan.

Als je ontslagen wordt dan kan de werkgever dat op twee manieren:

1) Via een aangetekende brief (per post) én dat moet uiteraard ondertekend worden door de werkgever. Eén handtekening is voldoende. Als de postbode komt aanbellen dan moet de bestemmeling dan tekenen voor ontvangst. Zo kunnen beide partijen bewijzen of het ontslag al dan niet op tijd werd gegeven.

2) Via een gerechtsdeurwaarder (met een gerechtsdeurwaarderexploot), die het exploot persoonlijk komt overhandigen aan de werknemer. Ook dan ondertekent de werkgever op voorhand en moet de werknemer tekenen voor ontvangst.

Als je zelf ontslag neemt dan kan je dat op drie verschillende wijzen:

1) Via aangetekende brief (per post), op dezelfde manier zoals hierboven staat omschreven, maar dan moet de werkgever tekenen voor ontvangst vooraleer het ontslag geldig is betekend.

2) Via het gerechtsdeurwaardersexploot), ook op dezelfde manier zoals eerder werd aangehaald. Ook nu moet de werkgever tekenen voor ontvangst.

3) Een dubbel laten ondertekenen voor akkoord, rechtstreeks bij je werkgever. Het is belangrijk dat de werkgever de opzeggingsbrief ondertekend, want doet hij dat niet of vergeet een andere partij te ondertekenen, dan is het ontslag niet geldig.