Hoe kan Laura Dekker 3500 euro van haar rekening opnemen (volgens Volkskrant) en naar Sint Maarten vliegen?

Ik vraag me af hoe een 14-jarig meisje dit voor elkaar kan krijgen... dit zou toch niet mogelijk kunnen zijn?

Toegevoegd na 23 uur:
Op verscheidene websites heb ik inmiddels informatie gevonden over alleen reizende kinderen, en bij veel maatschappijen gelden de strenge regels alleen voor kinderen t/m 11 jaar. Kinderen van 14 jaar mogen dus alleen reizen.

De limiet voor het opnemen van geld kun je verhogen. Ik kan niet precies vinden hoe dit zit met minderjarige kinderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag, vond ik ook zéér vreemd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vond dat ook raar. Ik ben 38 en kan zo'n bedrag niet zomaar op een dag pinnen... Waarom kan een meisje van 14 dit wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet pinnen, wel bij de bank ophalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een KIND van 14 kan zoveel geld krijgen bij de bank, en kan alleen reizen... ook ik snap er niks van. heeft een kind geen toestemming nodig van de ouders tot dr 18e voor dit soort zaken? goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jelle het is logisch dat er hier een vraag over gesteld wordt en dat Nederland zich er mee bemoeid, het staat immers groot in de kranten en op internet dat ze vermist werd en waar ze nu zit. Mensen denken mee en vragen zich dingen af over haar... dat kan toch gewoon? Zeker omdat het in de kranten staat is het heel begrijpelijk dat er vragen zijn. Daarom: goede vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik vroeg het me ook af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft ze het ticket niet online gekocht? Dan kun je gewoon geld overmaken toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jelle: ik denk dat het andersom is, Laura wil gewoon in het nieuws en dat lukt haar vooralsnog best aardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar héén is ze toch niet per vliegtuig gegaan??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Muts: Nee, ze is gaan zeilen, is afgelopen vrijdag vertrokken en kwam gisteren al aan... Duh!!!
Of ze is op de fiets gegaan he... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo'n 4000 mijl naar Sint Maarten als ik me niet vergis, dan zou ze met een zeilboot als ze een gemiddelde van 12 knopen kan handhaven (dag en nacht) toch nog bijna twee weken onderweg zijn, dus ik denk dat ze op de fiets is gegaan (waterfiets dan wel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"@jelle: ik denk dat het andersom is, Laura wil gewoon in het nieuws en dat lukt haar vooralsnog best aardig."
Dikke onzin. Ze wil een wereldzeilreis maken, 'meer' niet.
De enige keer dat ze een gefilmd interview gaf, was bij 't jeugdjournaal. Dit terwijl ze gevraagd is door Oprah en een hele zwik andere TV-shows - is ze allemaal niet op in gegaan. Dus om te zeggen dat zij graag in 't nieuws wil: ga je schamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje:
Lees dit ook eerst maar eens:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4820/Bureau_Jeugdzorg_geeft_niets_om_onze_Laura_
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat die familie of dat meisje alleen weer behoefte had aan wat media-aandacht. Nou, daar zijn ze dan weer schitterend in geslaagd.

Antwoorden (8)

Omdat het haar rekening is.
Maar volgens mij moet er wel contant een limiet zijn.

En als 14-jarige mag je zonder toestemming niet eens alleen vliegen, dus ik snap het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is niet vanaf een Nederlands vliegveld gevlogen.
Ze kan toch gewoon zelf geld afhalen vanaf haar rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk met haar pinpas & paspoort aan de balie bij de bank OF via meermaals pinnen. Misschien heeft ze haar limiet bij de bank vehoogt dat ze in een keer 3500 euro kan pinnen.

En daarna een ticket gekocht. Bij veel maatschappijen moet je als 14 jarige een begeleider hebben om te mogen vliegen (Zie bv easyjet). Dus waarschijnlijk isiemand met haar mee gevlogen.

Waarom zou dat niet mogen? We leven in een vrij land. Als zij dat wil en haar ouders / voogden zijn het er mee eens: Lekker laten leven. niet het probleem van iemand anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diezelfde vraag heb ik mij ook gesteld. Volgens mij is het voor een 14-jarig meisje onmogelijk om zonder hulp van een volwassene zoveel geld te pinnen en zelfstandig naar st. Maarten te vliegen.
Ik denk dus dat ze hulp heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze had dit bedrag op de bank staan, Het kan zijn dat ze dit in 2 keer heeft gepint of bij een lokale bank is geweest.
Verder mag ze naar mijn weten gewoon alleen reizen op 14 jarige leeftijd.

Ik vind het wel knap dat ze op vrijdag kon vertrekken ivm het weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder de 16/18 moet je toestemming hebben van ouders/voogd. Er word alleen niet zo streng op gelet.
Precies de vraag die ik ook had.
Het is niet mogelijk 3500 euro uit de muur te halen. Voor dergelijke bedragen moet je naar de balie, of je moet het over meerdere pinbeurten uitspreiden. Volgens mij hanteren banken daarnaast nog zoiets als maximaal 1000 Euro per dag pinnen.

Daarnaast vraag ik me dan af hoe ze op Sint Maarten terecht komt. Ze moest dus een ticket aanschaffen, haar paspoort tevoorschijn halen (weet niet hoe het bij hen zit, maar mijn paspoort zat toen ik 14 was gewoon in een kluis en ik had er geen sleutel van), er naar toe vliegen...

Lijkt me sterk dat ze dit allemaal in haar eentje gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las dat ze haar in Groot-Brittanië ook al eens tegen hebben gehouden omdat ze daar op eigen houtje heengezeild was en ze weer terug wilde varen, dat vond de overheid daar te gevaarlijk, haar vader wilde haar eerst niet komen ophalen, maar is uiteindelijk wel gekomen en heeft haar alsnog alleen terug laten varen, ze konden niet aangehouden worden omdat dat niet illegaal was stond er nog bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"paspoort zat toen ik 14 was gewoon in een kluis "
Er zijn weinig mensen die thuis uberhaupt een kluis hebben. "Lijkt me sterk dat ze dit allemaal in haar eentje gedaan heeft."
Daartoe is ze best in staat. Maar als ze hulp gehad nodig zou hebben van een ander, dan had ze dat waarschijnlijk ook wel gebruikt.
Rijke vaders kunnen dingen doen die arme vaders niet kunnen... Dus dit is het werk van een rijke vader...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt wat ik denk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk inderdaad dat ze hulp heeft gehad van een volwassene. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plus+....ik denk het ook XiniX....en volgens mij alleen maar om haar bekend te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien, maar toch kan je 't beter eerst zeker weten voordat je wijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van mij een plus. Dat zaakje stinkt van alle kanten.
Ga naar internet, boek een ticket en betaal met Ideal. Geen hond die vraagt hoe oud je bent.