Een probleem is een vraagstuk dat vooralsnog onopgelost is.

Een wetenschappelijke vraagstelling wordt ook wel probleem genoemd.

Om van een probleem af te komen en zodoende het doel toch te bereiken zoekt men naar een oplossing of de sleutel.

Soms kan de zekerheid van een oplossing op een probleem niet worden vastgesteld, dit noemt men dan een theorie.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als iemand in nood staat, is dat een probleem voor hem/haar...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve schat..dat moet je niet opzoeken op wiki..
uit het hart..moet het komen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor al de antwoorden en voor de moeite. Het antwoord van babafacet spreekt mij het meest aan.

Andere antwoorden (14)

als er geen oplossing is voor iets dan is het een probleem...

Toegevoegd na 1 minuut:
zo lang er nog enige oplossing in het verschiet ligt, is het nog geen probleem... pas als blijkt dat er geen oplossing mogelijk is heb je een probleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand een voorkeur of een afkeur heeft van dat wat is...

Toegevoegd na 8 minuten:
Als iemand dat wat is niet accepteert en het anders wil maken dan het is door voorkeur of door afkeur, dan heb je al een probleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh? Ik volg je geloof ik niet... (Min is niet van mij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik wel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb niet ik maar hij een probleem waar hij graag mijn probleem van zou maken maar dat moet je alleen niet toestaan, want dan heb je en probleem ................
duidelijk zo ?
Als diegene van iets of iemand last heeft en dat niet direct op kan lossen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand iets niet accepteert, als hij een voorwaarde verbindt aan een zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het probleem niet meer kunt oplossen en niemand je kan helpen dan heb je echt een probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het probleem niet meer als uitdaging ziet..dan heb je een probleem!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer hij oversteekt terwijl er op een meter afstand een vrachtwagen aan komt. Dan heb je best een probleem zeg maar.

Of wanneer je huis afbrand.

Of wanneer je geen bereik hebt met je mobiel... echt erg.

Of wanneer je een lekke band hebt terwijl je over 10min op sollicitatiegesprek moet komen.

Wanneer je vliegtuig neerstort.

We broek afzakt en je er niks onder aan hebt.

Het regent en je net wilde gaan zonnen.

Je je teennagels wild knippen maar je de nagelknipper kwijt bent.

Wanneer je moet plassen maar de WC bezet is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens de Van Dale is een probleem een "op te lossen vraagstuk"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk ,wat dacht je hiervan ?
ALS MET DE KERSTDAGEN DE MUIZEN DOOD VOOR DE
KOELKAST LIGGEN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je wel extra mensen uitnodigen. Je hebt namelijk meer vlees!
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt, voordien is het een vraagstuk waar een oplossing voor gezocht moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een probleem hebt en er niks aan doet, dan heb je een heel groot probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een probleem is een vraagstuk waar je mee zit, waar je niet direct op kunt reageren. Kortom, je gaat er mee naar bed en als je wakker wordt is dat het eerste waar je weer aan moet denken. Alleen omdat je er nog geen oplossing voor hebt en het je niet loslaat zolang het nog niet uit de wereld is. Zolang je geen oplossing hebt gevonden, blijft het problematisch.
amc
14 jaar geleden
Als de Russische maffia achter je aanzit, dan heb je pas echt een probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een probleem ontstaat als er een afwijking is van het bestaande proces. Te veel regen in de landbouw is een probleem in het oogsten voor de landbouw maar een zegen voor het aanvullen van waterbekkens. In de taal gebruiken we een probleem te pas en ten onpas. Veelal subjectieve benadering van wat men niet weet of wat men verwacht. Om een probleem als probleem te benoemen, is het dus geraadzaam het repetitieve proces in al zijn stappen te kennen. En proces is dan een reeks van activiteiten die cronologisch plaatsvinden met een duidelijk beginpunt(input) en een duidelijk eindpunt. (output) Dus kun je zowel problemen hebben in één stap maar ook in het volledige resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanner de werkelijkheid niet acceptabeld gevonden wordt, en je blijft kijken naar dat het onacceptabel is.

Als je er niet los van komt, je blijft zitten in het ervaren van de weerstand ertegen. Dan heb je een probleem.

Op het moment dat je je los kunt rukken en de andere kant kunt opkijken veranderd dat. Dan kun je ermee leren leven, iets dat erbij hoort of je gaat het als een uitdaging zien, een puzzel.

Maar een probleem is dus het overheersend ervaren van je eigen weerstand tegen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij er een probleem mee heeft,
m.a.w. als hij zichzelf en het probleem tegenkomt, m.a.w. als hij nadeel ervaart door het probleem.

In alle andere gevallen maakt hij het probleem zelf.