Waarom moet ik op de meeste plaatsen betalen,om mijn auto te parkeren?Als geboren en getogen ned is Nederland toch ook een klein stukje van mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja maar dat kleine stukje waar jij je auto neer wilt zetten, net niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er zijn in NL meer auto's dan parkeerplaatsen. Door geld te vragen in de binnenstad (meestal) voorkom je dat mensen die ook heel goed met de fiets, bus of lopend nar de stad kunnen met de auto gaan en het voor anderen onmogelijk maken om met de auto te komen.

En... de gemeentelijke kas wordt flink met het betalen gespekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo werkt het natuurlijk niet. Nederland is niet opgedeeld in 16 miljoen stukjes. In plaats daarvan hebben we regels (zoals rondom parkeergeld) om het gedrag van mensen te sturen, zodat het land leefbaar blijft voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je nog mazzel als je ergens kan parkeren.
Ik betaal voor een parkeervergunning en heb als ik 's avonds thuis kom niet eens een parkeerplek in de buurt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tja en er is geen klein stukje nederland van jou omdat jij toevallig nederlander bent. Zou een chaos worden als het zo was. Hoe wil je dat dan zien, is er 1 stukje parkeerplek dan van jou? en wat als jij je verplaatst en ergens anders wil parkeren? op wiens stukje zou je dan staan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in de straat is dat juist ingevoerd op initiatief van de bewoners (was nog een werk ook om dit voor elkaar te krijgen bij de gemeente) omdat ze dan eindelijk eens hun auto voor de deur kunnen zetten om boodschappen uit te laden ipv drie straten verderop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is van ons allemaal maar zo moet je het niet zien in het geval van parkeren.
Je betaalt eigenlijk niet voor het plekje maar voor de keuze die jij gemaakt hebt om je auto ergens te zetten
waar veel mensen hem willen zetten en dan krijgt
een parkeerplaats in het centrum opeens een
commerciële waarde, waar mensen zonder problemen
voor betalen.
Voor de Gemeente is het een inkomstenbron maar ook
een mogelijkheid om het auto-gebruik iets te beperken, omdat men toch vaker de fiets zal kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Cost of ownership'

Feitelijk is inderdaad een stukje van Nederland van jou (natuurlijk niet dat stukje waar je net wilt parkeren :-) ),
inclusief de schulden, lasten en kosten van de staat. En wellicht zelfs een deel van de opbrengst, maar daar merk je (gevoelsmatig) weinig van.

De auto is ook van jouw, toch moet je voor het gebruik betalen (benzine om te rijden, verzekering, onderhoud). Zo is het ook met Nederland; een stukje is van jou en om het te mogen gebruiken, moet je betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grond die jij hebt gekocht, is van jou. De plaats waar jij je auto wilt parkeren is dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat stukje dat van jou is, daar staat je auto als je thuis bent.
Maar je hebt je auto heb je om naar een heleboel stukjes toe te rijden en elke keer weer ergens anders neer te zetten. En die andere stukjes, die zijn van een ander die het je toestaat om tegen betaling te gebruiken.
itsme
14 jaar geleden
Als iedereen die geboren en getogen vrij zou parkeren.
Dan zou er geen parkeerplaatsen meer zijn in Nederland.!