Nee, je kunt altijd nog failliet gaan door bijvoorbeeld 'short' te gaan op aandelen. Dan heb je behoorlijk wat verstand van financiën, maar ben je ook zeer arm.

Overigens: als je geweldig financieel inzicht hebt maar geen diploma/werk, dan zal het in de toekomst weer lastig worden om geld te lenen van de bank (als investering). (In de afgelopen jaren werd geld te gemakkelijk uitgeleend.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms. Er zijn mensen die zich omdat ze niet met geld om kunnen gaan in de nesten werken. Er zijn echter ook mensen die gewoon een opeenstapeling van pech hebben. Je kunt bijv. door ontslag in een situatie komen waarbij je vaste lasten hoger zijn dan je inkomsten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het eens met het antwoord van Ruth. Veel mensen zijn arm omdat ze bijvoorbeeld geld lenen terwijl ze niet het geld hebben om het terug te betalen. Echter soms kan het ook zo zijn dat je pech hebt. Iemand die in de bijstand zit komt er maar moeilijk uit omdat werknemers niet snel mensen uit de bijstand aannemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou best kunnen. Ik ben zo'n financieel analfabeet. Verdien best aardig maar kom altijd geld te kort. Lees ook eens de link hieronder.