Wat kan de politie doen aan een ontsnapte dief die bijv vlucht per boot aan de haven

Hoe kunnen ze de doel naar aangifte in werking brengen,als iemand ontdnapt bij de haven, wat voor actie kunnen ze ondernemen.
Ze kunnen er toch moeilijk achterna zwemmen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Volgens mij kunnen ze, net als bij auto's, en boot ter beschikking stellen aan de staat. Dan kunnen ze daar mee varen, en het boefje pakken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Getuigen kunnen misschien een oplossing zijn, Mensen die daar toevallig aan het varen waren en het zagen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is dus de waterpolitie voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie heeft elk middel beschikbaar om een verdachte te arresteren. Op t water zijn er middelen zoals:
-jetski's
-Speedboten
-Helikopters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen een helikopter inschakelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de dief kan gewoon door de politie worden nagezeten zolang deze zich in het gebied van de politie bevind. dus heel nederland inclusief water wat hier bij hoort (zoveel kilometer de noordzee in). er zijn verschillende hulpmiddelen hiervoor. auto, helikopter, boot, fiets enzo.

als de dief de grens overgaat wordt het moeilijker. maar met de huidige internationale wetgeving en middelen blijft de dief voortvluchtig en kan er gemakkelijk hulp ingeschakeld worden.

dief gaat grens over bij duitsland. duitse politie zal dan alang gealarmeerd zijn en staat bij de grens te wachten.