Waar te beginnen met zoeken?

Ik wil een collega helpen een famillielid te vinden in Irak. Waar kan ik het best beginnen? Graag zoveel mogelijk suggesties!!!! Alvast dank!

Toegevoegd na 18 minuten:
Consulaat van Irak loopt ook vast, zij kunnen niets doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je een naam/achternaam weet kan je denk ik gewoon op internet een profiel van hem opzoeken waar misschien iets opstaat ???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is internet geen optie, deze persoon is al wat ouder en komt uit een klein dorpje en zal geen internetprofiel hebben. Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke sorry, ik kan niks anders voor je verzinnen :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een collega wil helpen, weet die collega dan niet wat meer informatie??
en als je weet dat hij/zij in een klein dorpje woont kan je misschien ook iemand anders (of die collega) weten die in dat dorpje woont...
ik weet niet of je er nog wat aan het maar veel succes :-)
Je zou kunnen overwegen een programma als Spoorloos of Vermist in te schakelen. Vermist behandeld ook zaken waarbij mensen elkaar uit het oog verloren zijn. Zij hebben connecties op vele plekken en kunnen daardoor vaak meer voor elkaar krijgen. Ook zou je op Iraakse websites een foto kunnen plaatsen en vragen of iemand het familielid kent of herkend.

Toegevoegd na 37 seconden:
Met toestemming van je collega natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke vraag, hoor! Je zou eens contact kunnen leggen met de ruim 20 Irakese verenigingen die zijn aangesloten bij het Iraakse Platform. Alle contactadressen (inclusief e-mailadressen) staan op deze website:
http://www.iraakseplatform.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1142:verenigingen-leden&Itemid=29

Ik zou het in de vorm van een (tweetalige) oproep doen; met de naam, een foto en zoveel mogelijk andere gegevens van degene die gezocht wordt. Dat bericht zou ik naar de contactadressen sturen met het verzoek om de e-mail door te sturen naar alle leden van de 22 verenigingen. Verder zou ik in die oproep vragen om ook ideeën door te geven over hoe je het familielid kunt opsporen. Natuurlijk moet je collega in zijn oproep wel zijn e-mailadres en telefoonnummer noemen, zodat men meteen kan reageren.

Veel succes!
Pieter2011