Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja zeker....ik wist het zelf, maar heb het even voor je opgezocht:

"Het Kantonees is het Chinese dialect dat door 88% van de bevolking van Hongkong wordt gesproken. Echter er wordt veel Engels gesproken in de overheid en door de officiele, professionele en zakelijke sectors evenals in de toeristische gebieden."

"Sinds de hereniging met China in 1997, heeft het Mandarijn, beter bekend onder de naam Putonghua – het officiële dialect van China, aan belang gewonnen en het merendeel van de lokale bevolking kan het in ieder geval tot op zekere hoogte verstaan."

"Engels en Chinees zijn de officiële talen van Hongkong. Alle officiële borden zijn tweetalig (met traditionele karakters). De meeste winkels en restaurants hebben ook Engelstalige borden. Dit moet u echter niet verwachten bij de meer lokale etablissementen of de gelegenheden op het platteland. "

http://www.discoverhongkong.com/dutch/trip-planner/hongkong-languages.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt man
menv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No problem ;-) was leuk om op te zoeken, want ik wist wel dat ze het daar spraken, maar de informatie die ik gevonden had, wist ik ook nog niet. Weer wat geleerd! :-)

Andere antwoorden (1)

Ja zeker, er wordt Kantonees gesproken, maar Hong Kong Chinezen spreken ook standaard Mandarijn.

Ik kan bedankt zeggen in het Mandarijn (Siesjeh) en in het Kantonees (Mgooi) en als ik in Hong Kong 'mgooi' zeg, zijn ze helemaal verbaasd. Ze verwachten 'siesjeh'.
Ze vinden het wel heel leuk als je mgooi zegt. Mocht je het willen zeggen, de G is als in het franse woord garcon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding