Hoe moet je reageren als een groepje mannen naar je "sist"?

Naar aanleiding van een eerdere vraag hier en dan vooral het antwoord van Antwoordman: als het sissen als een een cultuuruiting moet worden gezien, hoe hoor je dan daarop te reageren? Negeren? Lachen? Terugsissen?
Wat is gepast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

als ze naar mij sissen dan loop ik door, wel draai ik me om en laat zien niet geintereseerd te zijn door gelijk weer weg te kijken. negeren is erger. lachen is toejuichen terugsissen een uitnodiging om je op je b*k te pakken ;-)
ik zat in de klas met alleen maar dit soort figuren en was enige nederlander in een klas van 20 man en idd als enige meid. ik weet nu wel hoe er mee om te gaan. maar voor nederlanders voelt het een beetje eng als iemand dit doet.
laat je niet van je stuk brengen, loopr door zoals je deed en irriteerd het je geef dan een arogante blik. zegt meer dan 1000 woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijns inziens? Negeren of hooguit vriendelijk lachen.

Het is een verschijnsel waar we (helaas) niet meer omheen kunnen.
Je "agressief" opstellen is in ieder geval geen goed plan.
(Sommigen zitten daar helaas op te wachten.)

Ik wil wel graag opmerken dat het "gebruik" niet alleen onder de zo vaak genoemde bevolkingsgroepen gaat.
Ik heb het de Nederlandse jeugd ook al regelmatig zien doen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf hoe jij dat zelf ervaart. Er zijn vrouwen die dat prachtig vinden en er zijn er die dat als beledigend ervaren. In het laatste geval zou ik doen alsof ik niets hoor. Op zich, als een man naar je fluit of sist, zou je dit als compliment kunnen aanschouwen en een glimlach laten zien.
Aan de andere kant vind ik het vreemd dat mannen dat dan alleen durven doen binnen een groepje en niet als ze alleen zijn. Een beetje laf dus ook wel... En dan denk ik toch weer: 'strak voor je uit blijven kijken'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de manier waarop je het vraagt leid ik af dat je niet geinteresseerd bent in die mannen. In dat geval: oefenen op je meest arrogante blik! Kort aankijken en doorlopen..
Als je er niet perse negatief tegenover staat kun je ook teruglachen, net wat jij wilt..
Ik moet wel zeggen dat ik zelf meestal niet eens zie watvoor mannen het zijn die dat soort geluiden maken, en standaard mn arrogante gezicht op zet. Ik vind al dat soort fluit- en sis-geluiden een beetje terug naar de jungle. Niet de manier om een meisje te vinden. (tenminste, niet zoeen als ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik doe: ik kijk ze kort aan, met opgetrokken wenkbrauwen, gezichtsuitdrukking die zegt 'ach jochies, wat denken jullie nou zelf?' Rol als ze het erg bont maken nog even met mijn ogen, en loop vervolgens gewoon door.

Met andere woorden: ik laat zien dat ik niet bang ben, dat ik er ook niet van gediend ben, en dat het beneden mijn waardigheid is om er zelfs maar wat van te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of mannen nu naar je sissen, fluiten of naroepen het blijft irritant. Negeer je ze dan gaan ze toch gewoon door. Reageer je dan sissen, fluiten of zeggen ze nog meer. Dus wat je ook doet het blijft een vervelend iets. Ontlopen is misschien een optie. Maar gewoon jezelf blijven en lekker doorlopen is misschien het moeilijkste maar dan behoudt je wel je zelfwaarde.