voor welk persoon heb jij het meeste respekt en waarom?

ik vraag me af wat ik onder respekt mag verstaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor mijzelf. Als je geen respect hebt voor jezelf, heb je iemand anders niets te bieden. Zelfrespect is ook de basis voor respect voor anderen.
Respect betekent voor mij leven vanuit het besef van de verbondenheid van ieder mens met alle andere mensen, de natuur en...vooruit dan maar... het hele universum.
Het betekent ook in ieder mens de mogelijkheden te zien die die persoon heeft gerealiseerd of nog in zich heeft, in plaats van veroordelend of denigrerend over iemand te spreken. Misschien is Obama wel iemand die veel van zijnmogelijkheden heeft benut en gerealiseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Je moet ten aller tijden het zelfrespect hebben, anders kun je geen respect voor anderen hebben.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens sherpa +1

Andere antwoorden (11)

Respect voor een medemens heb ik als die persoon een goed mens is en binnen zijn (ruime of beperkte)capaciteiten zijn uiterste best doet en bij wijze van spreken "alles uit zichzelf haalt".
Een mondiaal voorbeeld vind ik nu Obama. In kleinere kring heeft het geen zin om namen te noemen, want deze zijn niet algemeen bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
respect heb ik voor mensen doe respect hebben voor andere mensen en voor dieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb respect voor iedereen.
Voor al mijn naasten.
Voor iedereen die hier wel eens loopt te zieken.
Voor iedereen met een andere mening.
Voor iedereen met een domme vraag.
Voor iedereen met taal en typfouten.
Voor iedereen die het hier laat afweten.
Voor iedereen die er bij komt.
Voor iedereen met een goede vraag.
Voor iedereen met een verwijderde vraag
Iedereen is het resultaat van toevallige genen.
Niemand kan je daar dus op afrekenen.
Niet iedereen is even slim en wat is slim?
Iedereen is wat hij is.
Met al zijn voor en zijn tegen.
Bepaalt door zijn genen.
Bepaalt door het leven.
Bepaalt door hun zelf.
Dus respect voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Origineel antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verwoord Ed, respect voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig ed +1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor iemand die respect heeft voor iedereen kan ik geen respect hebben. Als dat werkelijk zo is - wat ik sterk betwijfel - heb je geen moreel besef.
Ik hoop dat je dat respecteert.
Sterker nog, ik weet het zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou nu geen respect meer voor jou hoeven te hebben vanwegen je antwoord, toch is dat niet zo,juist door mijn morele besef, maar dat is moeilijk voor je begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik denk net zo, wie ben ik te oordelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent door de mand gevallen Ed, iemand die neerbuigende antwoorden geeft toont geen respect.
Dat is op zich niet erg natuurlijk, maar doe dan niet net alsof door hier Simeon de Pilaarheilige uit te hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk is geworden dat Ed en Melissa op een verschillend niveau zitten. Mooi om dit te zien! Helder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melissa, waar gaat het nu eigenlijk om?
Ik toon geen respect omdat ik respect toon voor mijn naasten zonder uitzondering incl. jou?
je had me ook kunnen verwijten dat ik geen respect voor je toon, had je dat liever gehad, nogmaals waar gaat het nu om?
Ik heb respect voor al mijn cursisten, die ondanks de tegenslagen die ze hebben gehad. Toch de moed vinden om de draad weer op te pakken en vaak met 'bloed, zweet en tranen'. Hun eerste fel begeerde diploma te halen, zij zitten in de leeftijd van 16 tot 56.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb respect voor mezelf, dus kan ook respect hebben voor anderen. Ik heb respect voor degene die respect heeft voor mij, zonder uitzondering.

Onder respect kun verstaan, acceptatie van diversiteit in de breedste zin van het woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor onze Geert.
Voor zijn visie, zijn moed en zijn doorzettingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert who?
+1....:)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert Wilders? -100!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo "onze"? Ik moet er niks van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. respect voor iedereen al is het soms wel heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geert valt af in de categorie: ik heb respect voor mensen die ook respect voor anderen hebben
ik heb het meeste respect voor mijn moeder.
zij heeft zoveel problemen op positieve wijze het hoofd weten te bieden.
ook is zij een fenomenale bruggenbouwer tussen mensen.
ik zou wel een dosis van haar karakter kunnen gebruiken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, ik heb respect voor jou, met hoeveel respect je praat over je moeder. +1
Ik heb respect voor ieder mens, die waar ook ter wereld probeert zijn talenten en zijn energie aan te wenden
voor een betere wereld.
En ook heb ik heel veel respect voor al die mensen die elke dag weer op pad gaan om er te zijn voor al die mensen die zorg nodig hebben, hetzij fysiek het zij geestelijk, of het nu het verschonen van een bed is, het legen van een urinoir, het uitdelen van medicijnen, het praten met iemand die depressief is, het verzorgen en begeleiden van gehandicapten, allemaal zwaar werk, wat veel te weinig gewaardeerd wordt.
En heel dicht bij huis heb ik mateloos veel respect voor mijn fantastische moeder(ons mam) die ons opvoedde met altijd een positieve kijk op de wereld, terwijl haar leven bol stond van de zorgen en verdriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Bravo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
ik heb het meest respect voor de bijstandsmoeder verlaten door haar zuipende man die nu haar 2 kinderen alleen gaat opvoeden met 30 euro per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor een persoon die voor anderen ook respect heeft, zo zou de wereld er toch beter uitzien denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag zelf weten wat je onder respekt mag verstaan. De een heeft respekt voor Barack Obama, de andere voor Geert Wilders. Het geeft, volgens mij, aan wie je bewonderd en waarom.
Ik heb bewondering voor Gandhi, hij was de vertegenwoordiger van wijsheid en vrede.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar ik vind dat Eddijst een mooi antwoord gaf en daarvoor heb ik ook respect. Respect hoeft dus niet altijd iets groots te zijn.