Als ik een groot stuk land zou kopen, zou ik dan mijn eigen dorp kunnen stichten?

Compleet met straatnamen etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk niet. Sowieso zit er op elke meter grond een bestemming, dus als je een stuk bos koopt mag je er nog geen schuur bouwen.
Verder is een dorp meer dan een verzameling huizen. Het is ook een juridische persoon, met rechten en plichten en een heleboel geldzaken. Dat kun je niet zomaar als los persoon bewerkstelligen.
En dan is het ook niet waarschijnlijk dat je voldoende geld hebt om de infrastructuur van een dorp te bekostigen. Alleen al de nutsbedrijven, die komen echt niet voor niks langs met de werkbusjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat er wel andere landen zijn waar het juridisch gezien niet zo strikt vastligt en waar het wel mogelijk is, of als je veel geld hebt ergens waar veel corruptie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je voor je hebt een polder en legt deze droog (conform bestemmingsplan natuurlijk ;-) ). Dan zou je daar een dorpje van kunnen maken... Moet je wel de geldpest hebben, maar in theorie zou dat toch mogelijk moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stuit echt op duizend problemen. Je mag die polder niet droogleggen, want dan raakt de waterhuishouding van het land in de war, en je verstoort allerlei beesten, om er maar eens een paar te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dorp is geen juridisch persoon. een dorp is altijd onderdeel van een gemeente. de gemeente is een rechtspersoon.